Baby lijkt niet verzadigt

<p>hoi allemaal, </p><p> </p><p>Ik heb een zoontje van ondertussen 2 weken. Ik zit echter met een probleem.  Ik geef borstvoeding maar het lijkt alsof hij nooit genoeg heeft. Hij laat na het drinken zelf los en valt in slaap, ik krijg hem dan sowieso moeilijk wakker. Ben al bezig om tussen de borsten door hem te verschonen zodat hij wakker word en dan de andere borst kan drinken maar zelfs daarna lijkt hij niet genoeg te hebben. Zelfs na 4x de borst niet. Hij drinkt goed, ik hoor hem slikken en zie hem slikken. Hapt goed aan.. Ik word er wat wanhopig van omdat het echt veel energie vergt. Overdag vind ik het niet erg, maar in de nacht is het bijna niet meer te doen. Hij slaapt dan weinig, ook overdag. </p><p> </p><p>Hij komt wel bij, dat is te zien en te voelen. Hij  plast en poept erg goed. En ik merk aan mijn borsten dat hij ze ook leeg  drinkt, maar blijft dan toch mieren en houdt pas op als hij er weer 'aanhangt'. We geven hem ook een speen, om te voldoen aan zijn zuigbehoefte aangezien deze erg hoog is.</p><p>Ik ga morgen naar de lactatiekundige, maar misschien hebben jullie ook wat tips? </p><p> </p><p>Tevens heeft hij veel last van krampjes, hier gebruik ik nu sab simplex voor. Ik heb zelf het idee dat hij te gulzig drinkt en daardoor extra lucht binnen krijgt en denkt vol te zitten maar zodra dit er uit is hij toch nog wilt. Maar dit kan niet 24/7 zijn? Ik ben er nu ook aan aan het denken om te gaan kolven en hem dan met de fles te voeden zodat we in ieder geval zien hoeveel hij drinkt en dat hij daar misschien sneller vol van zit? </p><p> </p><p>Ik weet dat hij pas twee weken oud is en dat hij nog erg jong is en ik dus eigenlijk nog niet mag klagen maar na een aantal nachten zeer weinig slaap ben ik toch zelf wat onrustig en overprikkeld wat bij hem ook niet mee helpt natuurlijk.. </p>
 
Ik zou je vraag even oo borstvoedingsforum of la leche league op Facebook plaatsen. Daar vind je heel veel informatie.
 
 
Hoi Tasja,
Wat herkenbaar! Hier nu ook 2 weken oud en wij maken precies hetzelfde mee.
Ik ben heel benieuwd hoe het nu bij jullie gaat. Heb je wat gehad aan de lactatiekundige?
Groetjes
 
[quote quote=10255828]Hoi Tasja, Wat herkenbaar! Hier nu ook 2 weken oud en wij maken precies hetzelfde mee. Ik ben heel benieuwd hoe het nu bij jullie gaat. Heb je wat gehad aan de lactatiekundige? Groetjes[/quote]
Ik ben uiteindelijk gaan kolven en hij krijgt dat nu met de fles.. Ik werd gestresst ervan, de nachten gingen rampzalig maar nu.(even afkloppen) met de fles beter.  
Hij kreeg wel genoeg binnen; 200 gram aangekomen in 4 dagen. Blijkt dat hij te veel te snel binnenkreeg en daar onrustig van werd. 
 
[quote quote=10257232] Ik ben uiteindelijk gaan kolven en hij krijgt dat nu met de fles.. Ik werd gestresst ervan, de nachten gingen rampzalig maar nu.(even afkloppen) met de fles beter. Hij kreeg wel genoeg binnen; 200 gram aangekomen in 4 dagen. Blijkt dat hij te veel te snel binnenkreeg en daar onrustig van werd.[/quote]
Heb je dan een te sterke toeschietreflex? Je zou dan kunnen proberen om als je de toeschietreflex voelt (of aan je zoontje merkt dat hij flink door moet drinken) hem even af te koppelen en de melk weg te laten lopen in een doek of flesje. Pas als het niet meer drupt weer aanleggen. Je zoontje kan dan wat rustiger drinken.
 
Terug
Bovenaan