Baby luier ruikt heerlijk

Nu vraag ik mij dus af omdat ik het op internet nergens kan vinden of ik een van de enigste ben … de plasluiers van mijn beide baby’s (1 jaar en 2 maanden) ruiken voor mij ongelofelijk lekker, na iedere luier te verschonen ruik ik nog ff gauw eraan voordat ik hem in de luier emmer gooi. Het ruikt zo zoet , zelfs de poepluiers stinken totaal niet voor mij die ruiken zelfs ook lekker. Nu dacht ik dus dat het een moeder iets is omdat toen ik hierover begon tegen mij eigen moeder zei ze ‘ Dat deed ik bij jullie ook heerlijk’. Hierna dacht ik ‘ oh dit is dus helemaal niet raar’ maar aangezien ik hier NIKS over kan vinden ben ik toch benieuwd naar andere moeders haha

Ik denk niet helemaal hetzelfde, maar een plasluier (of potje plas) vind ik van onze baby helemaal niet ruiken, maar als hij dan een luier van de opvang aanheeft bij thuiskomt (daar gebruiken ze wegwerpluiers en soms als hij er meer gebruikt op een dag dan wij voorspeld hadden komt hij in zo'n exemplaar terug) vind ik dat ineens enorm stinken als het vol zit. Er hangt in elk geval een heel sterke lucht aan, en ik neem aan dat het een kwestie van smaak is of je dat prettig of juist onaangenaam vindt. Maar een gewone katoenen luier vind ik dus helemaal niet ergens naar ruiken (tenzij er poep in zit). Als ze een keer bij mijn ouders of schoonouders gewassen zijn met ander wasmiddel wel weer, dus ik denk dat dat gewoon een kwestie van wennen aan je eigen wasmiddel is?

Ik vond de luiers van mijn eigen kind minder stinken, dan die van anderen. tot de vaste ontlasting begon.

Ik ruik/rook er zeker niet nog een keertje extra aan haha! Maar ik weet wel dat ik zei (toen was m'n dochter ongeveer 1 jaar) "dat ik die geur allemaal wel mee vond vallen, zelfs van de poepluiers!".
Tot ze vaste voeding begon te eten... ze stinkt nu gewoon volwaardig haha! Plasluiers vind ik nog steeds prima, tenzij het inderdaad een heel volle is van de opvang. Gadverrrrr. En nu ik zwanger ben heb ik wel echt kokhalzend haar luiers verschoont haha

Terug
Bovenaan