Baby maakt lange slaap te vroeg

<p>Hoi allemaal!</p><p>Hebben jullie nog tips voor het volgende? Onze kleine meid van 11 weken oud kan inmiddels 7 uur achter elkaar slapen, alleen doet ze dat te vroeg. Namelijk van 19:00 uur tot 03:00 uur. We hebben geprobeerd om haar tussen 22 en 23 wakker te maken voor een voeding, maar dan komt ze alsnog om 03:00 uur weer. Hebben jullie tips om de lange slaap naar achter te verplaatsen?</p><p>Joyce</p>

Wauw! 7 uur is al heel knap!

Ik vrees dat het gewoon is dat ze rond drie uur nog trek krijgt ☺️. Slaaptijden verplaatsen zodat ze de nachtvoeding oversloeg werkte bij ons in ieder geval niet... Maar wie weet heeft iemand anders een gouden tip ?

Ik ben benieuwd naar de tips, volgens mij is het namelijk gewoon iets dat vanzelf moet gaan. Onze kleine man is bijna 12 weken en slaapt ook van 20 - 21 uur tot 3 - 4 uur in de nacht…

Ik klap in mijn handjes bij een nacht waarbij ik 7u achtereen een slapend kind heb. En dan is onze zoon bijna 1,5j. Daarmee bedoel ik; we denken vaak dat ze maar door moeten slapen en gaan liggen schuiven en doen aan de flessen en slaapjes. Wij hebben misschien wel 50x van strategie gewisseld. Ze bepalen het zelf, en het is heel normaal (ook met 1,5) om er nog geregeld uit te moeten 's nachts. Accepteren en niet teveel bij stilstaan werkt voor ons t best. 

Geen tips, bij ons werkte een late voeding ook niet, bij beide kinderen niet. Volgens mij werken sommige kinderen gewoon zo. Ze gaan vanzelf langer slapen, maar met 11 weken is zeven uur al heel mooi. Zelf vroeg naar bed gaan is het enige wat een beetje hielp de nachten door te komen. 

Gewoon om 3 uur voeden en snel weer lekker verder slapen. Nachtvoedingen zijn heel lastig te sturen, en dit is al heel knap! Die tijd gaat met de weken/maanden vanzelf verschuiven richting de ochtend. Kan ook zomaar zijn dat ze heel plotseling echt doorslaapt, of volgende maand weer twee voedingen vraagt. Het verandert allemaal om de haveklap op deze leeftijd. Ze heeft de voeding nu kennelijk nog nodig. 
Ter vergelijking: mijn dochter dronk op die leeftijd nog 3 voedingen. 22.30, 2 uur en 5 uur. En rond 5 maanden 2 voedingen, vanaf 6 maanden enkel de late voeding en wanneer nodig een klein nachtflesje. Vanaf 8 maanden enkel regelmatig, maar niet elke nacht, een klein nachtflesje. En dat hield ze vol tot 1,5 jaar! Nu drinkt ze geen melk meer. Maar we hebben nog steeds weken van doorslapen, en weken van gedoe. Ze drinkt soms even een paar slokken water eind van de nacht, waarvoor we er wel eventjes uit moeten. Ohh en ze is altijd rond 6 uur op. Ze is 22 maanden. 

Heerlijk! Ik geniet ervan dat mijn jongen ineens slaapt van 7 tot 11 en dan tot 3 en lekker vroeg wakker om 6 uur :-D
Alles is relatief en wat jouw kleintje doet is super knap. Dat het niet helemaal uitkomt met jouw ritme is misschien niet helemaal wat je gehoopt had, maar volkomen normaal. Overdag drinkt hij veel en dan kan hij vanaf 7 uur een hele poos zonder. Daarna moet hij weer een voorraad aanleggen. Ik zou zeggen dat je gewoon even moet wachten. Misschien een maand, een jaar (of als je pech hebt 3) maar uiteindelijk gaan ze doorslapen hoor…

Terug
Bovenaan