Baby maand oud huilt de hele dag

<p>Hoi!</p><p>Wij hebben een kerel van bijna 5 weken oud. De laatste paar dagen is hij overdag niet stil te krijgen en doet geen oog dicht. 's Nachts gaat het prima, dan slaapt hij 3 uur achter elkaar en slaapt nadat hij de borst heeft gehad weer netjes verder. Het lijkt echt zolang het buiten licht is, huilt hij. Hij drinkt wel goed en krijgt volledig borstvoeding. Donderdag hebben we een afspraak bij het consultatiebureau dus dan ool even vragen en vandaag komt het inbakerdoek binnen die ik heb besteld die ga ik even uitproberen. Hebben jullie hier ervaring mee? Misschien een sprong? Het zijn geen krampjes. We zitten er een beetje doorheen zo :(</p>

Heel vermoeiend, kan vanalles zijn sprongetje regeldaagjes... zolang hij goed drinkt en voldoende plasluiers heeft zou ik me om hem geen zorgen maken... ik heb mijn kleine meid toen heel veel in de draagzak gehad om zelf ook iets te kunnen doen. Ook slaapjes in het grote bed samen proberen... ook na 4 maanden is het hier sommige dagen nog een grote zoektocht maar er zijn ook dagen waar het allemaal vanzelf gaat. Kom op je kunt het!!! 

Ik snap wat je meemaakt! Onze zoon begon op die leeftijd overdag ook steeds slechter te slapen tot hij met 6 weken overdag helemaal niet meer sliep. En daar huilde hij ook flink bij (oververmoeid natuurlijk). 's avonds en 's nachts sliep hij als een roos. 
Wij hadden toen zo'n beetje alles al geprobeerd om hem beter te laten slapen (rust, ritme, regelmaat, vast slaap ritueel, even laten huilen, troosten en weer terugleggen, inbakeren etc). Omdat het allemaal niet hielp, zijn we met 7 weken gestart met maagzuurremmers (op advies van het CB) en dat hielp! Hij sliep overdag weer prima. Hij bleek dus verborgen reflux te hebben. Toen de maagzuurremmers aansloegen, vielen die puzzelstukjes opeens in elkaar. Hij had vaak de hik, rook zuur uit z'n mondje, wilde nooit liggen, was niet ontspannen en kokhalsde soms als je 'm uit bed haalde. 
Ik hoop voor jou dat de inbakerdoek helpt, want het is inderdaad enorm pittig als je kleintje overdag niet slaapt en veel huilt. Ik zat er toen ook best wel doorheen. En goed dat je een afspraak hebt gemaakt op het CB. Laat je daar niet afschepen met: het is normaal. Dat heb ik de eerste keer wel laten gebeuren en uiteindelijk bleek ik wel gelijk te hebben. 

Soms liggen we samen lekker op de bank. Als hij overdag eindelijk een keer slaapt ga ik hem ook echt niet verplaatsen met het risico dat hij weer wakker wordt. Dus soms is dat inderdaad ook op bed. Mijn man werkt nachtdiensten en slaapt dus overdag, dus dan vind ik het extra erg dat ik ons zoontje niet stil kan krijgen. Hij kan dan ook niet blijven liggen haha.
Toch fijn om te horen dat iemand het herkent. Dat arme ventje is zo verschrikkelijk moe, zijn huiltje wordt op een gegeven moment zo zwak en zijn oogjes dan half dicht... zo zielig.

Reflux zaten wij ook wel aan te denken ja... hij heeft inderdaad (naar mijn idee) vaak de hik, maar dat had hij in de buik eigenlijk ook en hij is ontzettend gulzig. Maar net na de voeding heeft hij wel een aantal keer een beetje gespuugd. Maar ja, dat kan ook zijn omdat hij zich zo druk maakt. Ik heb aan zijn adem geroken maar dat vond ik niet zuur ruiken. Ben benieuwd wat het consultatiebureau zegt!

Herkenbaar! We hadden dit bij de eerste ook. We zijn toen inderdaad gaan inbakeren en ik heb heeeel veel gehad aan het boek ‘baby in droomritme’. 
Nu bij de 2e (4weekjes) passen we dat ook weer toe en het gaat redelijk. Maar als niks werkt dan doe ik haar in een draagdoek. Dan valt ze in slaap en heb ik een hand vrij. 

Terug
Bovenaan