baby-mee bike

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het veilig? Ik wil graag weer lekker gaan fietsen maar kan Isa natuurlijk nog niet in een stoeltje zetten.

Hoop dat iemand advies kan geven.......

Gr Rosanne en isa (13dec)

Hoi hoi,

Ik heb een fietskar voor Ruben het het is volkomen veilig.
Ik kan de maxi-cosi er goed vast in zetten en hij zit lekker wind vrij.
De eerste keer vond ik het doodeng en was ik bang dat dat ding losschoot of dat Ruben wiebelde in de maxi-cosi....geen van beiden is het geval.
Hij vind het overigens heerlijk zo mee te gaan, want binnen 1 min. slaapt hij........terwijl hij normaal de maxi-cosi niks aan vind en moord in brand gilt als hij erin ligt.

Groetjes van Mieke mv 3 boefjes

Ik moest even googlen wat het ook al weer was: je hebt dan je baby achterop de fiets in de maxicosi, toch?
Ik denk dat het in ieder geval veiliger is dan in een draagzak op de fiets, maar ik ze sommige moeders er toch best wel lomp mee doen. Dan hebben ze een rugzak om die bijna in het gezicht van de kleine hangt . Het lijkt mij vervelend dat je dan niet kan zien of je baby het wel naar z'n zin heeft. Alhoewel, dat zie je in een fietskar ook niet. Toch ben ik meer voorstander van de fietskar, ook vanwege het feit dat ie dicht kan (met plastic of een hor, ligt aan het weer).

En zeg nou zelf: dit ziet er toch veel cooler uit!

Hier is Kyna wel al bijna een jaar, geloof ik. Ik moet voor Lynn dus nog een babyschaal aanschaffen, zodat zij er ook in kan.

Nou da's ook toevallig, ik heb hem vandaag gekocht!!

Ik heb hem alleen nog niet uitgeprobeerd. We gaan hem dit weekend monteren. Ik heb 1x 2 meter gefietst met Roman in een draagzak, maar dat voelde levensgevaarlijk aan.
Ik woon in Amsterdam, dus da's lekker druk qua verkeer enzo.

Ben dus benieuwd of ik het wel durf te fietsen als hij in de maxicosi achterop zit. Desnoods ga ik met hem achterop lopen met de fiets. Het is voor ons hoe dan ook  een aanwinst ivm het ophalen vanaf het KDV, dan hoef ik niet eerst naar huis om de wagen te halen, gaat  echt een hoop tijd schelen. Maar ik hoop natuurlijk dat ik er mee durf te fietsen, zou superhandig zijn.

Groetjes,
Laura

Terug
Bovenaan