BABY MEE ervaring gevraagt

hallo daar...

Ik zit er stevig over na tedenken om een "baby mee" aan teschaffen
Zodat ik in de zomermaanden lekker kan fietsen met mijn kleintje!

Ik was benieuwd wie er ervaring heeft met dit uitvindsel?!
Hij lijkt mij heel erg praktisch...maar misschien vinden anderen dat niet!

Ben benieuwd naar jullie eventuele reacties

Groetjes
Hanna
 
Ik zag er laatst toevallig een voorbij komen op de fiets. Ik dacht gelijk: 'Dat doe ik mijn kleine nooit aan, dat kan nooit goed zijn' Je wilt niet weten hoe dat ding achterop de fiets zat te hobbelen. Als moeder heb je dat voorop natuurlijk niet in de gaten.

Annemieke
 
hallo,

bij mijn eerste dochter heb ik hem veel  ook gebruikt,
ik vond het een goede uitvinding. je moet wel een beetje uitkijken met diepe kuilen enzo.
het kan dan aardig op en neer gaan, maar er zit een goede vering in.
mijn dochter vond het leuk om achterop te zitten, en viel ook in slaap.

nu bij mijn tweede dochet 5 maanden ga ik hem weer gebruiken. ik heb hem vandaag op de fiets geplaats.

wel is de stabiliteit een beetje weg. je moet oppassen dat de voorkant niet om hoog gaat.
maar dat licht er ook aan welke fiets je heb.

groetjes henny
 
Mijn zoontje is nu bijna een jaar en ik gebruik hem nog steeds. Ik ben begonnen toen hij 4 maanden was. Ik heb zo lang mogelijk de verkleiner in de maxicosi gehouden voor extra stevigheid.

Het gaat perfect, je moet alleen goed opletten dat je rustig fietst. Ik kwam er laatst achter dat ik steeds harder was gaan fietsen en dan door de vering hij soms wel erg hobbelde. Rustig fietsen dus en rustig over hobbels.

Het is een heel erg veilig systeem ookal vinden mensen het eng lijken. De maxicosi past perfect in de beugel en zit met stevige elastieken vast. Je kunt aan de maxicosi de hele fiets optillen, hij komt niet los van het frame. Het frame zit 3x gezekerd. Je moet alleen navragen of het frame gewoon op je fiets past. Bij aluminium bagagedragers moet er een extra bagagedrager overheen.

Als je zou vallen is het nog steeds erg veilig, je kindje zit namelijk vast in de maxicosi en kan er niet uitvallen. Als je bedenkt dat er mensen zijn die met een draagzak gaan fietsen en dat niet eng vinden en dit wel gaan mijn haren overeind staan. Stel je voor dat je dan hard moet remmen, of valt, dan is je baby je airbag en vangt alles op met zijn ruggetje. Nou, mij niet gezien.

Het is dus heel veilig, je moet alleen opletten met hobbels en harder fietsen. Gewoon uitproberen met iemand bij je die kan zien wat er gebeurd. Je kunt je kind wel gewoon voelen door je hand naar achter te steken en ik kijk ook regelmatig even om.

In de auto kun je je kind ook niet de hele tijd zien als jij rijdt en je kind zit achterin. Het is eigenlijk net zo iets, maar nu kun je gewoon stoppen en even kijken.

Komende week mag mijn zoontje voorop omdat hij nu goed kan zitten en ook al een paar weken zelf kan gaan zitten. Daarom durf ik dat nu wel aan. (sommige mensen gaan eerder fietsen, dat vind ik pas eng; meerdere verhalen gehoord over kindjes die overleden zijn door tevroeg voorop waardoor het nekje het niet aankon)

Hier hele goede ervaring dus, ik kan het iedereen aanraden.

Groetjes, Miriam
 
Hallo.

Ik gebruik de maxicosi drager vanaf begin mei, mijn dochter was toen net 5 weken!
Ik vind het een uitkomst, je bent een stuk mobieler je kunt wat verder van huis gaan.
Je maakt hem aan je bagagedrager vast ( net zo als die kinderstoeltjes met kussen) en er zit een plaatje bij die je onder je bagagedrager vast kan maken aan die maxicosi drager, dit is tevens een beveiliging tegen diefstal want je kan het vast maken met een klein hangslotje.
Ik krijg verschillende opmerkingen de een vind het een pracht uitvinding en de ander vind het eng.
Voor diegene die achter je rijdt kan het er eng uit ziet, omdat door de vering van die maxicosi drager het heel licht schommelt dit is heel minimaal.
Je zet de maxicosi in de beugel en maakt de maxicosi met 2 speciaal hiervoor bedoelde  "snelbinders" vast aan de beugel.
Als het niet veilig zou zijn, dan had ik het zeker niet aangeschaft.
En in het verkeer moet je altijd goed uitkijken!

Als je besluit om er een aan te schaffen dan zou je op marktplaats kunnen kijken of ze eventueel bij je in de beurt als 2de hands worden aan geboden, dit scheelt vaak de helft qua prijs. ( ik heb die van mij  ook 2de hands aangeschaft)
 
Terug
Bovenaan