baby mee naar spanje! TIPS??

hallo ik ga over drie weken met mijn vriend en onzo dochter van 6 manden op vakantie naar spanje we gaan met het vliegtuig. spannend zo met je eerste kindje reizen!
nu vraag ik me af zijn er moeders met tips omtrent baby voeding en luiers daar en wat te doen als ze het niet leuk vind in het vliegtuig etc...

ik hoop op goede tips en leuke reactie's
liefs chantal

Hi Chantal,

Wij zijn net terug van een weekje Canarische Eilanden (bijna 4' 5 uur vliegen) met onze zoon van bijna een jaar. Ook zijn we naar de Algarve gereisd toen hij een half jaar was. Ik kan je de volgende tips meegeven:

- Vraag bij het inchecken of het vliegtuig volgeboekt is. Zo niet, vraag dan of jullie een lege stoel in het midden kunnen krijgen. Hier doen ze nooit moeilijk over als het vliegtuig niet vol is en krijgen ouders met hele kleintjes voorrang. Zo kun je je kleintje neerleggen op de stoel en laten spelen op de lege stoel en hebben jullie allemaal meer plek.

- Zorg dat je een flesje geeft tijdens het stijgen en landen. Dit om je kindje veel te laten slikken (voor de oortjes). Het flesje gaf ik meteen bij binnenkomst af aan de stewardess om het eerst even te verwarmen. Ze bracht het netjes weer naar ons. Ik   las ook een tip, bij hele lange reizen,dat mensen weleens een half paracetamolletje geven.

- Speelgoed mee ter afleiding met name dingen die nog interessanter zijn dan eigen speelgoed. Ik had een zakje mee met allemaal kleine dingen: wasknijper, centimeter, een touwtje, een lepeltje, een klein doosje... Ons kleintje vond het heel interessant en was hier wel even zoet mee.

- Het slaapje (ligt aan wanneer je vliegt) uitstellen zodat ze makkelijker in slaap vallen in het vliegtuig.

- De buggy check je in, maar gaat wel mee tot je het vliegtuig instapt. Er staat iemand klaar om de buggy in te laden.

- In Spanje heb je in principe ook prima babyvoeding (groente en fruit), maar er is wel veel minder keus in verschillende smaken. Ik heb dus wel een aantal potjes fruit en groente van thuis meegenomen (niet de volle mep). Prima luiers zijn er natuurlijk ook, maar ook hierin hebben wij gewoon een pak meegenomen. Ik heb zelfs een halfje brood meegenomen, omdat ik bang was dat ik niet meteen lekker brood kon vinden en mijn kleintje een paar dagen zou weigeren. Tja het klinkt een beetje als een hoog 'de frituurpan gaat ook mee op vakantie', maar ik had geen zin in een speurtocht naar voeding op onze eerste vakantiedag.

Wellicht zijn er nog meer tips en kunnen anderen je daarvan op de hoogte brengen.

Fijne vakantie en succes!

Lara

Hallo,

Wij zijn vorig jaar toen onze kleine 6 maanden was ook naar Spanje geweest!

Wij hebben toen de maxi cosi meegenomen (ook omdat we daar een auto gingen huren) en die mochten we ook in het vliegtuig meenemen. Deze moet bij het raam geplaatst worden en dan zit je kindje gewoon in het zitje waar hij/ zij altijd in zit!

Potjes voeding heb ik meegenomen vanuit Nederland, maar toen ik daar in Spanje was zag ik wel baby voeding in de winkels, dus ik denk dat dat wel te doen is.

Luiers heb ik wel meegenomen vanuit Nederland, want ik vertrouw alleen op die goeie oude pampers!

Verder sluit ik mij aan op het commentaar van hierboven!

Groetjes Saskia

Hoi!

Wij hebben Max toen hij 4 maanden was ook meegenomen naar Spanje met het vliegtuig. Mocht je normaal   Pampers gebruiken dan heb ik nog een tip voor je:
in Spanje hebben ze ook Pampers (precies dezelfde die je hier in NL ook koopt dus) alleen heten ze daar Dodot! Ze zitten in een grotere verpakking dan hier, dus als je maar een paar dagen gaat misschien niet de moeite.
Verder kregen wij vantevoren ook te horen dat de Maxicosi niet meemocht in het vliegtuig, maar dit mocht gelukkig wel. Hij moest aan het raampje staan, zoals iemand anders al schreef. Wel kregen wij gelijk gezeur van zo'n oude bruinverbrande vrouw die voor ons zat, want zij kon zo haar stoel niet meer goed naar achteren zetten... Het is maar wat je belangrijk vindt op een vlucht van 2,5 uur maar goed... Uiteindelijjk konden zij een plekje opschuiven en was het probleem opgelost. en wat denk je, toen we in de lucht zaten, ging ze toch weer aan het raampje zitten, zo kon ze goed naar buiten kijken! wat een stom mens. Maar goed.
wij hadden speentje en fles in de aanslag voor tijdens het stijgen en landen, maar dit ging gelukkig prima. Zodra het vliegtuig ging taxi'en werd Max rustig! Alleen kreeg hij uitgerekend in het vliegtuig diarree, dus stonden mijn vriend en ik op 10km hoogte samen zijn luier te verschonen in het vliegtuigwc'tje. Mensen keken erg raar toen wij samen die wc weer uitkwamen. Toen ze Max zagen begrepen ze het!
Veel plezier op vakantie in ieder geval!

hey moeders

hardstikke bedankt voor de tips dit was echt informatie waar ik naar op zoek was aangezien ik ook merk pampers gebruik ga ik er naar op zoek   in spanje en neem ik voor de eerste dagen voeding en luiers uit nederland mee de opvolgmelk neem ik wel gewoon mee natuurlijk nou super bedankt tot zover....
oh nog 1 vraag het water daar kun je niet gewoon drinken he? en nu ben ik zo bang dat mocht mijn dochter kayleigh per ongeluk tijdens het badderen toch een slokje water nemen   krijgt ze dan snel diaree? en is het handig als ik van dat ors ofzoiets    mee neem?

ik hoop nog antwoord te krijgen op deze vragen in ieder geval harstikke bedankt!
liefs  mama van kayleigh

Hi,

Nog even antwoord op je vraag: wij nemen altijd ORS mee en natuurlijk (je weet nooit) wat zetpillen, voor het geval je kindje ziek wordt. Neusspray (kun je zonder recept tegenwoordig halen bij de Etos) en alles wat je thuis ook weleens gebruikt. Natuurlijk ook een zonnebrandcreme met heel hoge beschermingsfactor en een hoedje.

Wij sloegen de eerste dag veel water in -ik weet niet of je kleintje al een beetje roosvicee drinkt af en toe). En tja, een slokje water binnen krijgen voorkom je niet in het badje.

Tip voor als je kleintje goed kan zitten voor op het strand en of je terrasje van huis/ appartement:

* koop daar een mini opblaasbaar badje zodat je kindje   kan spelen met een klein laagje water! Dolle pret! Je wordt er in Spanje mee doodgegooid, dus kun je beter daar kopen.

* Neem een 'strandtentje' mee, een tentje met buigzame buizen, speciaal voor kleintjes. Dit is echt geweldig (ook goede bescherming tegen de zon). Wij hebben hem geleend van vrienden. Ons kleintje sliep (best veel ruimte in) en speelde er zelfs in en zo konden wij iets langer op het strand blijven. Hij vond het geweldig! Ik weet niet waar onze vrienden hem hebben gekocht, maar waarschijnlijk bij pre-natal.

Veel plezier

Terug
Bovenaan