Baby meisje 10 maanden

<p>Hallo allemaal</p><p>Mijn meisje is nu 10 maandjes oud, vrijwel heel vroeg sliep zij al door, makkelijke slaper geweest. En doet nu ook 6 van de 7 dagen 2 slaapjes op een dag. Nu sinds ongeveer een maandje word zij iedere nacht een paar keren wakker en begint ze keihard te krijsen. De eerste paar keren schrokken we ons dood en rende we meteen naar haar toe, toen het vaker gebeurde probeerde we het met alleen een speentje maar ze blijft door krijsen totdat zij word opgepakt. Zij valt dan bij ons in de armen in slaap, dit binnen meestal 10 minuten. Dan leggen we haar weer in haar bedje en zij slaapt dan weer. Heeft iemand hier ervaring mee?</p><p> </p><p>Ook weigert zij steeds meer eten. Ze was haar fles al heel snel zat, toen zijn we over gegaan op pap dit at zij met gemak op. Alleen nu gaat ze daarin ook tegenstribbelen. We zitten soms een beetje met onze handen in het haar,meer van wat is de reden waarom zij zo doet,en wat doen wij verkeerd. Moeten we pushen? Moeten we het laten voor wat het is?</p><p>Iemand die ervaring hier mee heeft, en eventueel tips heeft.</p><p>Alvast dank je wel</p>

Heeft ze al tandjes? 
Vooral het niet willen eten zien we bij onze zoon sterk terug als er tandjes aankomen! 
Wakker worden ook maar dat doet hij ook als het niet om tandjes gaat ?

Ze heeft er 2, de onderste 2. Wij vinden haar ook best wel laat,en zoals het er nu naar uit ziet heb ik ook niet het idee dat ze weer gaan komen. Nu hebben wij dentinox staan, en als wij zelf het idee hebben ( vele kwijlen vele bijten) dan smeren wij dat. 

Ze heeft er 2, de onderste 2. Wij vinden haar ook best wel laat,en zoals het er nu naar uit ziet heb ik ook niet het idee dat ze weer gaan komen. Nu hebben wij dentinox staan, en als wij zelf het idee hebben ( vele kwijlen vele bijten) dan smeren wij dat. 

Het eerste wat ik dacht was ook tandjes. Maar het zou ook kunnen zijn dat ze droomt/ een nachtmerrie heeft. Ik heb gelezen dat dat zo rond de 9 maanden vaker voor komt, en dat er meerdere baby's zijn die dan onrustig slapen. (Heb namelijk hetzelfde 'probleem' met een baby die soms in de nacht krijsend wakker wordt, hier een combi van tandjes en dromen)

Toen ik met mijn zoontje bij het cb kwam vorige maand. hij was toen 9 maand. zeiden ze tegen mij dat hij vanaf nu best onrustig kon gaan slapen. vanaf 9 maand beginnen ze te dromen. En hier heeft mijn jongste het ook. ineens heel hard beginnen te huilen midden in de nacht. ik ga er dan vanuit dat het dr nachtmerries zijn. 

Inderdaad kunnen ze vanaf de 9 maanden last krijgen van nachtmerries en verlatingsangst. Dit laatste kan ook betekeken dat ze huilend wakker worden en beseffen dat je er niet bent. Een sprong kan het ook nog zijn. Mijn zoontje (bijna 11 maanden) heeft ook sinds enkele weken dat hij af en toe huilt in zijn slaap. Je doet er helaas niets aan, behalve er voor ze te zijn. 

Terug
Bovenaan