Baby meld zich niet voor fles

<p>Hoi,</p><p>Ons zoontje is momenteel 8 dagen oud en zit op 90cc. Dit 6 a 7 voedingen. Echter drinkt hij de 90cc niet op, steeds 60-70cc. Hier doet die een half uur over dus van harte gaat het niet. Hij meld zich ook niet voor de voedingen, we moeten hem dan wakker maken.</p><p>Hij heeft wel elke voeding een goede plas luier.</p>

8 dagen is nog zo klein ? gefeliciteerd!In het begin moesten wij onze dochter ook steenvast wakker maken voor iedere voeding. En regelmatig nog zo moe. De overgang van buik naar de buiten wereld is groot. Ze moeten veel slapen ivm groei en ontwikkeling. Drinken, luier verschonen, omkleden, gewoon wakker zijn. Alles kost nog veel energie. Omdat ze drie weken te vroeg was, moesten we haar om de 4 uur voeden (en dus wakker maken). Ze dronk toen ook weinig.Bij ons is toen gezegd: ' zijn er voldoende plas en poepluiers en tussendoor een blije/alerte baby, dan hoef je je geen zorgen te maken. De cc die voorgeschreven zijn, is een advies. Iedere baby drinkt uiteindelijk een eigen hoeveelheid. 90 dronk ze bij ons pas toen ze een week of 4 was.Vertrouw erop dat je kleintje dit zelf goed kan regelen en houdt de eerste weken de regelmaat erin als hij niet zelf komt. Besef dat een baby die moe is minder drinkt. Die regelmaat kun je op een gegeven moment ook los laten. Als ze wat ouder zijn, komen ze echt vanzelf ?Onze dochter is nu 17 weken en drinkt nu om de drie uur (vanwege een sprong). Normaal komt ze om de 4 uur. En clustert 's avonds twee flessen vlak achter elkaar. Alles 180. Waar het in haar buik blijft geen idee ? dan slaapt ze wel van ongeveer 19.00 uur tot 05.30. Dit is van de laatste week. Het leven is een grote verandering. Ook dit zal weer veranderen ?Zolang die luiers okay zijn en je kleine goed groeit, is het goed. Twijfel je? Neem dan contact met het cb op.Enjoy ❤ 

Gefeliciteerd !
zolang hij voldoende plasluiers heeft en verder een blije baby is zou ik me niet druk maken.
mijn zoontje liet in de kraamweek al snel weten dat hij lekker door wou slapen i.p.v. wakker te worden gemaakt voor een fles.
overdag maakte ik hem wel wakker als er 4 uur tussen ging zitten.
vanaf 3 weken werd t vrij standaard geworden elke 3 a 4 uur een fles en snachts zit er soms al 7 uur tussen . Hij is nu 6 weken. 
8 dagen is nog gewoon zo jong en t veranderd waarschijnlijk nog wel een paar keer qua hoeveelheid en tijden 

Dat hij een half uur over een fles doet is heel normaal hoor! Op dsn duur gaan ze sneller drinken, maar dat kan best wel een maandje of 3-4 duren. Ze hebben er de kracht nog niet voor de eerste maanden. Klinkt alsof je een heel normale baby hebt!

Tijdens mijn kraamweek werd steeds gezegd dat ik mijn dochter elke 3 uur (overdag en 's nachts) moest voeden. Dus wakker maken als ze op dat moment sliep.  Dat stond mij zo tegen. Heb dat dus snel achterwege gelaten met de gedachte dat ze vanzelf trek krijgt en wakker wordt voor de voeding. Ook qua hoeveelheid geeft ze aan wat ze nodig heeft. Mocht dat niet het geval zijn, kom je daar snel genoeg achter bij het consultatie bureau die je daar ook weer verder op weg kunnen helpen.

Succes!

Terug
Bovenaan