Baby met corona slaapt nauwelijks

<p class="p1" style="margin: 0px 0px 3px; font-stretch: normal; font-size: 28px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: UICTFontTextStyleBody; font-weight: bold;">Mijn baby van 7 maanden heeft hoogstwaarschijnlijk corona. Ik heb het zelf ook en gisteren werd mijn zoontje plots erg ziek. Koorts, projectiel braken, huilen en niet meer willen slapen. </span></p><p class="p2" style="margin: 0px 0px 3px; font-stretch: normal; font-size: 28px; line-height: normal; min-height: 36.2px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px 0px 3px; font-stretch: normal; font-size: 28px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: UICTFontTextStyleBody; font-weight: bold;">Hij heeft in de afgelopen 24 uur enkel wat hazenslaapjes gedaan.  </span></p><p class="p1" style="margin: 0px 0px 3px; font-stretch: normal; font-size: 28px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: UICTFontTextStyleBody; font-weight: bold;">Hij lijkt niet in zijn remslaap te komen. </span></p><p class="p1" style="margin: 0px 0px 3px; font-stretch: normal; font-size: 28px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: UICTFontTextStyleBody; font-weight: bold;">Alles bij elkaar heeft hij maximaal 6 uur geslapen. Vooral in de wandelwagen of op schoot. Wanneer we hem op bed willen leggen, krijst hij de boel bij elkaar. We hebben zelf al die tijd niet geslapen en zijn ten einde raad. We hebben de huisarts gebeld en zij adviseerde zetpillen/nurofen voor baby’s. <span class="Apple-converted-space"> </span>Wat we uiteraard al gaven. Maar verder geen bruikbare adviezen gekregen.</span></p><p class="p2" style="margin: 0px 0px 3px; font-stretch: normal; font-size: 28px; line-height: normal; min-height: 36.2px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px 0px 3px; font-stretch: normal; font-size: 28px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: UICTFontTextStyleBody; font-weight: bold;">Ik maak me vooral zorgen om zijn gebrek aan slaap. Hoe lang kan een baby zonder slaap? Hij is nu alweer uren wakker. Heeft iemand tips? </span></p>
 
Is hij benauwd/neus dicht? Anders zou je kunnen proberen om iets onderbouwt matras te leggen waar zijn hoofd ligt. Zodat deze wat hoger ligt. Heeft hier heel erg geholpen. En de eerste paar nachten heeft hij bij mij geslapen, dat gaf hem een veilig gevoel toen hij zo ziek was.
 
Heel veel sterkte.
Neem vooral zelf ook een paracetamol, tegen de vermoeidheids verschijnselen. En wissel elkaar af. Probeer wel echt zelf even te slapen, terwijl je partner de baby troost.
Als je het niet vertrouwd liever een keer te veel de huisarts bellen dan te weinig.
 
Ik heb 2 jongens van 6 en 8 jaar. Als hun ziek zijn dan kan de 1 de hele dag slapen terwijl de andere de hele dag wakker is. En ook de nacht.
Ondanks pcm of dergelijke. Waarschijnlijk gewoon hun biologische patroon.
 
Terug
Bovenaan