Baby met hsp

<p>Zijn er mensen met een baby’tje die hsp heeft of mama’s die zelf hsp hebben?</p><p>Hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie kindje hsp heeft en hoe gaan jullie daarmee om? Heeft er iemand tips mbt slapen en prikkelverwerking? </p><p> </p><p>Alvast bedankt ☺️</p>

Onze dochter van 13 maanden heeft vermoedelijk ook hsp.
wij denken dit omdat ze aan diverse kenmerken voldoet zoals een slaapprobleem sinds ongeveer 6 maanden, snel schrikken, meer dan gemiddeld eenkennig en verlatingsangstig.
Ik lees graag mee of er tips komen m.b.t. het slapen.
Heb zelf laatst hier ook een vraag over gesteld. Even zoeken op hooggevoeligheid.

Ik ben zelf een hsp'er. Als je specifieke vragen heb, mag je ze altijd stellen (of even mailen; femkemeijer88@gmail.com)Of mijn dochtertje het heeft, weet ik nog niet. Ze is nog erg jong en baby's zijn snel (over)geprikkeld. Het is nog even afwachten.Ik heb lange tijd een tiplijstje op de koelkast gehad. Voor kind als volwassenen;Zeg NEE als je voelt dat je echt iets niet wil of dat het je veel energie kost. Kijk bij kinderen goed naar hun signalen. Mijn dochter laat heel duidelijk weten wanneer iets genoeg is en ze rust nodig heeft.Neem voldoende ruimte om tot jezelf te komen. Voor iedereen is dit anders. Een wandeling door de natuur, meditatie of juist even slapen... Als hsp'er ben je sneller door je energie heen en heb je meer oplaadtijd nodig. Voel je daar ook niet schuldig over. Dit heb je nodig. Kinderen dus ook. Bescherm hen, als ze nog erg jong zijn, tegen het te ver gaan over hun grenzen...Beperk dan ook de sensatie-prikkels waar je snel last van heb. Bij mij persoonlijk is dat geluid en beeld.Sta regelmatig stil bij je emoties en geef deze ook de ruimte om eruit te laten komen. Kinderen mogen boos zijn, huilen of humeurig zijn. Laat ze. Is het buiten de perken? Probeer het dan liefdevol te omhelzen en geef wat je kind op dat moment echt nodig heeft. Vaak is dat een kwestie van het gevoel krijgen dat ze gezien en gehoord worden.Op momenten van afscheid (welke vorm dan ook) is een ritueel vaak helpend. Ga er niet pats boem overheen. Hier is ook ruimte nodig voor de gevoelens en betekenissen.Over het algemeen hebben hsp'ers baat bij rust, reinheid, regelmaat en rituelen.?    

Wij zijn er sinds kort achter dat onze dochter van net 2 geworden HSP kindje is met paranormale gaven.. hele zoektocht en ontdekkingstocht. Zij heeft al een jaar ( dat wij weten) veel overlast van entiteiten. Helderhorend en heldervoelend, dus iedere dag mega veel prikkels.
Snachts wordt ze wakker gemaakt, al 11 maanden lang, iedere nacht. Arm kind. Maar we zijn er mee bezig

Terug
Bovenaan