<p>Hoi allemaal,</p><p>Tijdens mijn zwangerschap merkte ik al dat ik een drukke baby had. Veel bewegen en gekneusde ribben tot gevolg. Er werd toen al voor de grap gezet dat we een druktemaker zouden krijgen. Inmiddels is mijn zoontje 10 maanden oud en ik kan je vertellen dat het waar is wat er toen is gezegd haha. Het is een druk mannetje, die overal bij wilt zijn en de gekste dingen doet (denk aan over kindjes heen tijgeren op het kdv, spenen uit hun mond halen etc.) en heeft energie voor 10. Op het kdv zeggen ze al dat het een ondeugd is die een sterke eigen wil heeft. En dit merken we goed. Als we hem ergens op corrigeren (als hij bijv. iets niet mag hebben) is het huilen en krijsen (en die blikken soms haha) Dit doet hij ook op het kdv als hij iets niet mag. Zij lachen er om en maken zich er niet druk om. Ik daarentegen wel….ik vind dat hij moet snappen dat bepaalde dingen niet van hem zijn, maar van ons. Dat het een ondeugd word vind ik absoluut niet erg en stiekem ook wel leuk. Ik bereid me gewoon voor op wat pittige jaartjes haha, maar kennen meer mensen dit karakter en heeft er iemand nog tips of is het gewoon ‘meevaren’ en wel zo consequent mogelijk blijven?? Ik ben nooit zo onzeker geweest, maar je wilt het zo graag goed doen. </p>