Baby met raam open slapen?

Geen idee of het een gekke vraag is of niet .. maar mijn dochter van 7 mnd is gruwelijk verkouden. Neus is inmiddels open maar hoest enorm, heeft veel slijm. (Geen corona, heeft een virusinfectie op de bovenste luchtwegen) .. is het slim om de raam snachts een stukje open te zetten zodat ze lekker veel frisse lucht heeft of is dat totaal niet slim?!

Och sneu! Lastige vraag… Wij doen het niet vanwege de tocht en omdat het nu ‘s-nachts behoorlijk afkoelt (haar kamer is nooit warmer dan 17/18graden en met raam open zakt dit denk ik snel verder), maar in principe is het natuurlijk best gezond om met een raampje open te slapen dus ben wel benieuwd naar andere reacties!

Wilde je wel een andere tip geven voor het hoesten. Dit wordt vaak ook erger ook door droge lucht en dan kan een diffuser (luchtbevochtiger) helpen. Wij hebben er 1tje van Young Living (uiltje) en doen daar bijv ook een olie in die helpt voor de luchtwegen als ze vol met snot zit… meestal zit er gewoon lavendel in om beter te slapen ☺️

Luuf helpt ook goed om de luchtwegen een beetje open te krijgen. Ook leggen wij een uitje naast het bed en wat water met eucalyptus druppels om alles open te krijgen. Daarnaast helpt neusspray ook tegen het hoesten, er bestaat fijne zoutoplossing met calendula (lekker zacht voor het neusje). Tenslotte werkt tussikind ook fijn tegen het hoesten! Met deze hele santakraam slaapt onze verkouden hoestende dochter een stuk beter gelukkig!

Ik neem aan dat het bedje niet bij het raam staat. Hier staat het vaak wel open.. Overdag ga je toch ook gewoon naar buiten?
Wij hebben idd ook een fijne luchtbevochtiger staan met olie van Alecto! ?

Evimetbaby bedje staat indd niet bij het raam & overdag komt ze idd ook wel buiten maar in de nacht wordt het wel IETSJE kouder als overdag! & overdag staat ze ook geen 8u aan een stuk buiten. ? vandaar mijn vraag..

Frisse lucht kun je overdag laten luchten en dan wanneer ze gaat slapen dicht doen. Ik zou de baby niet de hele nacht met het open raam laten met deze kou...

Terug
Bovenaan