Baby met veel honger! Wie nog meer?

Mats dronk eerst erg slecht; hij viel steeds in slaap tijdens het drinken.

Sinds ongeveer twee weken (hij is nu bijna 5 weken) komt ie wel om de 2 uur (behalve s nachts, dan plminus om de 3 uur)! Van het consultatiebureau mag ik m gelukkig gewoon geven om de 2 uur..Maar vind t wel veel. Hij drinkt dan tussen de 100 en 130 cc...
Wie heeft hier ook ervaring mee? Hij slobbert z'n flesje ook naar binnen alsof ie al een week niets gehad heeft haha.

Hij is 4500 gram.

Thanks voor jullie reakties!

Groetjes,

Bolbuikie

Het is herkenbaar, maar ik verwacht dat op korte termijn meer balans komt, zorg dat hij in elk geval geen honger heeft, dat hoor je veel te vaak, sommige kinderen hebben echt meer nodig en ik zou kijken naar de tijd die tussen de voedingen zit, als hij een ritme heeft is het goed, maar blijft hij zo vaak willen eten dan moet je toch de hoeveelheid aanpassen, langzaam wat meer geven en kijken hoe dat valt. Een kind weet heel goed wat hij nodig heeft. Een borstvoedinskindje mag toch ook zelf bepalen per voeding hoe veel hij wil drinken? Succes

Thijs is nu 5,5 week en weegt 4300 gram en heeft ook periode's dat hij snel wakker is en huilt.
Hij sabbelde veel op z'n knuistjes en dronk ook erg gulzig.
Wij hebben zijn voeding aangepast en het is over, hij krijgt nu 5x per dag een flesje van 160 cc.

Ik weet niet of dit voor jou ook geld misschien is het wel heel iets anders.
Succes

Jama

Doe ook een beetje wat je zelf een rustig gevoel geeft, je kindje vraagt wat hij nodig heeft !!

Onze zoon ging al bij een paar weken van 120 ml naar 150 ml en een paar weken later had hij ook daar niet meer genoeg aan en heb ik 'm zelf 180 ml. gegeven, dat vindt hij voldoende. Hij is nu 11 weken oud en krijgt 5 x 180 ml aangeboden en drinkt meestal zijn fles leeg. Als hij een keer wat minder honger heeft, ook prima ! Zijn zus (tweeling) is heel anders, zij drinkt ook veel minder (weegt ook een kilo minder!).

De "regeltjes" zijn er als grove richtlijn hoor, geen kind is hetzelfde, dat zie ik nu wel met 2 even-oude kinderen en met een geheel ANDER eetpatroon !!

Succes en geef op je gevoel... een moederinstinct kan heel veel !
Groetjes Marasje

Terug
Bovenaan