baby misschien te klein?

hallo

ik moet het even kwijt hoor.
gisteren bij de vk geweest en ze vonden de baby aan de kleine kant zo als ze het kunnen voelen.
ik moet dus een afspraak maken in het ziekenhuis voor een echo.
ze zeiden dat ik mijn niet druk hoefde te maken omdat het mee kan vallen.
ik maak me ook niet heel druk maar is spannend allemaal hopend dat alles toch wel goed is.
ik ben nu 34 weken zwanger,
ik heb bij mijn dochter dit allemaal niet gehad ze zeiden toen dat ze misschien net 6 pond zou zijn daar is niks mis mee uiteindelijk was ze 3440 gram.
dus kan allemaal meevallen.

heeft iemand hier ervaringen mee?
en wat als het wel te klein mocht zijn moet je dan onder begeleiding blijven van de gynecoloog en in het ziekenhuis bevallen?

groetjes van een kleine onzeker aanstaande moeder
 
Mijn dochtertje was ook te klein. Ze zou niet groter worden dan 2 kilo waardoor ik in het ziekenhuis moest bevallen voor het geval ze in de couveuse zou moeten. Toen ze geboren werd, was ze 48 cm en 2325 gram. Ze deed het goed en mocht gewoon mee naar huid.
Tja wat kan je er aan doen? Niets. Het is de bouw van het kindje. Mijn dochter is nog steeds niet groot, ze is nu 7 maar heeft lengte en gewicht van een kind van 5. Zolang ze maar groeit en aankomt is er verder niets aan de hand.
 
Hoi Josje,

Ik sta al vanaf het begin onder controle van de gyn en dat mede omdat mijn eerste 1870 gram was bij de geboorte.
Nou dacht ze 2 weken geleden te voelen dat de baby te klein was en dus direct een echo laten maken.
Hieruit bleek dat het geen grote baby is en wordt maar dat het nog netjes volgens de curve groeit.
Ik zal je dus niet direct zorgen maken.
En als het wel de klein is durf ik niet te zeggen od je niet meer thuis mag bevallen en of je dan onder controle blijft van de gynaecoloog.
Heel veel succen iig.

Groetjes Ingrid
 
Hier ook een kleine baby. Alles is keurig in verhouding en ze groeit netjes in de curve. De gyn vind het verder geen probleem en gaf vrolijk aan dat het wel zo makkelijk is met de bevalling.
 
Hier ook een kleintje maar nog wel binnen de groeicurve... het zal een 6 pondertje zijn bij 40 weken... ik ben nu bijna 38 weken en ze schatte het op 2700 gram... dus als het nog even blijft zitten ben ik dik tevreden!
Niks om je zorgen over te maken en zo'n kleintje is echt schattig hoor.
 
Terug
Bovenaan