Baby moe maar kan niet meer slapen

<p>Ik heb een baby van ruim 8 weken. We voeden op verzoek (flesvoeding) en proberen om elke 4 uur te voeden of als hij langer slaapt dan pas als hij wakker wordt. Nu heeft hij sinds een week/twee weken ongeveer dat hij overdag soms na +- 3 uur na de fles flink huilt en wakker wordt. Ik zie dan dat hij nog wel moe is, maar hij huilt dan erg flink en kan niet meer in slaap komen. Ik probeer hem dan te troosten, maar hij huilt dan eigenlijk ontroostbaar. Na +-15 min huilen geef ik hen dan maar de fles, zodat hij in ieder geval zn buikje weer gevuld heeft en daarna (volgens een vast ritueel) weer in slaap kan vallen.</p><p>Iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan of hoe ik hem weer in slaap kan laten vallen of dat hij zonder huilen weer verder doorslaapt?</p>
 
Hier het zelfde. Al geven wij niet meer als zijn fles op is omdat dit juist voor grotere problemen zorgde zoals reflux. Ik bied hem na de fles zijn speen aan en dat is vaak prima. Hij heeft blijkbaar na de fles nog zuigbehoefte wat best logisch is gezien hij aan de borst altijd ruim 45min dronk en een fles met 15min leeg is
 
Hier ook herkenbaar helaas. Jongetje van 8 weken maar was afgelopen maandag pas uitgerekend. Hij kon tot. Vorige week altijd heel goed zelf in slaap komen. Alleen dinsdag vaccinaties gehad en nu niet meer. Om te voorkomen dat hij te lang wakker is (en dus oververmoeid) wieg ik hem totdat hij ontspannen is en niet meer zo huilt. Ik geef geen voeding meer als hij zijn fles op heeft. Kan inderdaad nog zuigbehoefte zijn en je wilt je kindje ook niet leren dat het eten nodig heeft om in slaap te kunnen vallen of om rustig te worden.
 
Dus als ik het goed lees, geef je nu na ongeveer 3.5 uur de fles ipv 4 uur? Prima toch?? Soms hebben ze gewoon even wat meer voeding nodig. En vergeet niet dat je kindje iets ouder wordt, langer wakker kan blijven. Een ritme verschuift continue bij zo'n kleintje! Met 8 weken is het niet meer alleen eten/slapen, maar ook een beetje kijken naar de wereld om zich heen/beginnen met spelen/lachen met mama.. 
 
Vind het ook geen probleem als hij na 3 uur weer honger heeft, maar zie dat hij dan nog erg moe is en wil slapen maar niet meer in slaap kan komen en nog niet echt honger heeft.
Dat huilen kost natuurlijk ook veel energie voor hem en dan geef ik hem na +- 15/30 min huilen de fles.
Heb inderdaad ook nadat hij zijn eerste vaccinaties heeft gehad, dat hij meer huilt en minder goed zelf in slaap kan komen. Hiervoor huilde hij eigenlijk bijna nooit en sliep hij prima.
Na de fles en het verschonen doen we vaak  nog even knuffelen en daarna in de box spelen tot hij vermoeidheidssignalen vertoont. Dit is meestal na ong 15/30 minuten spelen.
 
Kan best door de vaccinaties komen hoor! Hier had onze zoon ook best eventjes last van. Geen koorts, maar wel minder slapen, jengelig zijn. Als hij wakker is, maar nog geen honger heeft, kun je misschien een rondje met hem gaan wandelen? Wie weet dat hij dan toch nog even een dutje doet. 
 
Terug
Bovenaan