Baby na bed

hoe oud is je kindje? Niks moet natuurlijk, maar in mijn ervaring zijn ze die eerste maand inderdaad alleen maar wakker voor een voeding/verschoning en hooguit 10 minuutjes knuffelen. 

Mijn dochter was een huilbaby, en daardoor eigenlijk altijd huilen of slapen. Vanaf 3 maanden verbeterde dat en toen ging ze voor het eerst 10 minuutjes in de box "spelen" of in haar schommelstoel rondkijken. Niet lang daarna ook onder de babygym. 
Maar dit had veel te maken met het vele huilen. Veel kindjes doen dit al eerder. Rond 1 a 2 maanden al. 

Ik houd een ritme aan van 1,5 uur wakkertijd. Na wakker worden verschonen, voeden, knuffelen en spelen.

Soms is dan na 1uur al klaar en soms na 2uur. Kijk naar je kindje en zijn slaapsignalen

ohhh ja dan kunnen ze echt al wel even wakker zijn. Die van mij zat toen op 3 x slapen per dag. Tussendoor was ze dan zo'n 2 uur wakker. En dan dronk ze een fles en at ze een hapje of wat stukjes brood. Lekker op een kleed op de vloer spelen, even wandelen in de wandelwagen, lekker naar de winkel of kindjes kijken in de speeltuintjes. 

Met 6.5 maand slaapt een baby geen hele dag meer. Bij mij deden ze toen 3 slaapjes van 8.30-10.30, 13.00-14.30 en 16.30-17.00 nog een klein dutje.

Met 7.5 maand gaan ze vaak over op 2 dutjes van 9.00-11.00 en 14.00-15.30. En dan nog maar 3 flessen om 7.00-13.00-19.00.

Dus nee, je kindje slaapt niet meer van voeding tot voeding. Tussen de slaapjes door heb je toch steeds minimaal 2 uur waarin ze speelt en je naar buiten kan?

Nee een kindje van 6.5 slaapt niet alleen maar nee.. Ik zou het wakker houden en signalen van moeheid gaan leren herkennen. En zo op verzoek laten slapen. Dit deed ik altijd bij mijn dochter. En het mag ook langzaam aan groente en fruit dus het krijgt zo ie zo een ander dagritme. Als het nu alleen zou slapen kan het ook niet ontwikkelen qua rollen / tijgeren/ spullen om zich heen ontdekken..

Terug
Bovenaan