Baby naar bed brengen > te vroeg de nacht in

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb een vraagje over het voed-/slaapschema van onze kleintjes.</p><p>Mijn zoontje is nu bijna 15 weken. We voeden op verzoek en een heel vast schema zit er (nog) niet in, maar meestal krijgt hij zijn laatste fles rond 11 uur en slaapt dan door tot ca. 6 uur. Nu zou ik hem graag rond 7u 's avonds naar bed brengen, maar dat heeft altijd tot gevolg dat hij dan al de nacht in gaat en rond 3 uur 's nachts wakker wordt. Ik heb ook al geprobeerd hem alsnog rond 11 uur wakker te maken voor de fles, maar dan wil hij of niet wakker worden, of hij drinkt braaf zijn fles en wordt dan alsnog weer om 3 uur 's nachts wakker. Nu laten we hem dus maar beneden in de box slapen, want dan wordt hij wel zelf wakker voor zijn laatste fles.</p><p>Hoe gaat dit bij jullie? En wat is nu wijsheid?</p>

Heel herkenbaar dit! Wij hadden dit ook en met geen mogelijkheid konden we dit veranderen. Bij ons veranderde het van het ene op het andere moment (dacht rond 4,5/5 maanden. Ik zou het zelf nog aankijken.. Helaas slapen niet alle kindjes door.. Lars had ook echt die fles midden in de nacht nodig, dus jullie kindje misschien ook wel. En anders bel het cb, zij hebben vast wel een ideetje.
Je mag vanaf 4 maanden wel extra rijstebloem toevoegen, misschien helpt dit? Dat je kindje net iets voller zit en misschien iets meer doorslaapt en de fles om drie uur niet meer nodig heeft? 
Het kan ook veranderen als je kindje straks fruit en groentehapjes mag hebben! Vult meer. Ons schema begon er toen zo uit te zien (even snel opgezocht), mocht je benieuwd zijn: https://halloliefkleintje.nl/2018/05/14/blog-21-voedingsschema-baby-5-maanden/
Ik zou het dus nog even aankijken en ik ben er van overtuigd dat het straks echt wel gaat veranderen. Succes en hou vol mama!
Liefs, Ilse Visscher 

Hoi hoi, 
hier ook herkenbaar, bij
ond sliep ze pas na 10 maanden zonder de nachtvoeding, overigens gaf ik wel borstvoeding.
maakt het zo aangenaam mogelijk voor jezelf, sommige slapen zo door bij andere kan het lang duren. Wij hebben haar wel altijd boven gelegd zodat ze toch in de rust kan slapen eruit moesten we toch. 

Succes iig.

Hee hallo,
Bij ons ging de tijd vanzelf verschuiven. In het begin 23uur laatste voeding. Tot hij echt sliep om die tijd en ik er niets meer in kreeg. Dag erop half uurtje eerder. Tot dat hij toen ook al sliep. En uiteindelijk zijn we op een eind tijd van 19.30 gekomen. Dat is nu nog steeds de tijd dat we naar boven gaan. Maar ik kan je helaas niet vertellen vanaf welke leeftijd dat begon. En als ik heel eerlijk ben, vond ik de avonden heerlijk dat hij bij ons op de buik sliep voor hij naar bed ging voor de nacht. 
Maar heb geduld, de kleintjes regelen veel zelf. Daar zou ik op in gaan. En als je denkt ritme te hebben, gooien ze het weer om!
Groetjes!! 

Terug
Bovenaan