Baby naar de opvang :'(

Hoi moeders, op 11 juni ben ik bevallen van een zoon, Sidney. Mijn vriend en ik hadden de opvang voor Sidney al geregeld toen ik zwanger was, ik zou 3 dagen blijven werken, waarvan mijn vader 1 dag zou oppassen en Sidney 2 dagen naar een gastoudergezin zou gaan. Twee weken na mijn bevaling kreeg ik een mail van mijn moeder (mn ouders zijn gescheiden) dat ze Sidney niet meer uit haar hoofd kreeg en dat zij de andere twee dagen wilde oppassen. Ik was zo blij! Waar is je kindje na jezelf nou beter af dan bij je eigen ouders!

Nu hebben stom toevallig allebei mn ouders afgezegd, beide met hun eigen (begrijpelijke) reden. Gelukkig konden we voor alle 3 de dagen terugvallen op het gastoudergezin, dus de opvang is in ieder geval geregeld, 2 weken voordat ik weer moet werken. Ik ben alleen zo verdrietig dat Sidney naar een vreemde moet straks. Ik weet dat iedere mama er moeite mee heeft de eerste keer, maar ik heb vannacht gewoon wakker gelegen en kan alleen maar huilen :'( dat is toch niet normaal? Ik kan helemaal niet meer genieten van het mannetje, want steeds als ie bijvoorbeeld lacht dan vind ik m zielig omdat ik m straks aan een 'vreemde' overlaat. Wie herkent dit extreme verdriet en kan deze mama gerust stellen en een beter gevoel geven?

Ik herken het verdriet niet zo zeer. Ik vond het in het begin altijd wel heel moeilijk om hem daar achter te laten en stapte ook in de auto met een brok in mijn keel.
Maar als ik hem dan weer ophaalde aan het einde van de dag en hoorde dat alles goed was gegaan en hoe de gastouder van onze zoon had genoten wist ik dat het goed zat.
strax gaan ze allebei naar de gastouder, dit zal de 1e keer wel moeilijk zijn maar ik weet gewoon dat het goed is.
En wees blij dat je kindje naar een gastouder gaat, dan heeft ie nog wat meer andacht dan op een kdv.
probeer je er overheen te zetten hoe moeilijk het is. En anders misschien een proefochtend/middag voor je kindje doen, geeft jou misschien ook wat meer rust.
Heel veel sterkte ermee en laat even weten hoe het allemaal gaat.

Groetjes Ingrid

Ik kan me niet voorstellen hoe het is.. Nog niet meegemaakt. Maar ik denk dat ik het ook moeilijk zou vinden. Ik vind het al lastig om hem bij mn man achter te laten.. maar dan weet ik ook dat het zeker goed komt, tot nu toe is dat ook maar twee keer kort voorgekomen hoor, een paar uurtjes. En als ik de honden uit laat is mijn man wel eens een uurtje alleen met onze kleine.
Maar echt bij iemand anders, dat lijkt me best lastig. Maar het went vast wel!

En wat ingrid schrijft, misschien eert een proef middagje? En idd, een gastouder heeft wel veel aandacht en tijd voor je kind!

Ons mannetje gaat morgenochtend voor een proefochtend naar het kdv. Vanaf 5 sept gaat hij daar 2dg/wk naartoe. Het ziet er heel goed uit en de leidster zijn erg lief en aardig, maar het blijft een rotgevoel hoor, dat je je kindje daar achter moet laten. Op donderdag gaat hij naar opa en oma, daar heb ik toch veel minder moeite mee. Maar da's natuurlijk toch eigen!
Denk dat een proefmoment voor jullie beiden goed is om aan het idee te wennen, maar het moet toch een keer en het blijft moeilijk. Veel sterkte!

hier gaat lizzy al vanaf week 11 naar het kdv,de ene week 1 dag en de andere week 2 dagen.eerste keer weg brengen is idd moelijk en moest ook wel een traantje laten...nu is ze 19 maanden en gaat er met zo ontzettend veel plezier heen! nu gaat ook haar broertje (2 sept) voor het eerst! hij heeft al een paar keer wat uurtjes mogen wennen ( is eigenlijk voor de mama's) en dat ging prima! ook vrijdag zal ik een brok in me keel hebben maar weet zeker dat het weer goed komt!

Nou moeders, vanmorgen heb ik m weggebracht hoor! Die proefmiddag heb ik niet gedaan, ik wilde elk uurtje met hem samenzijn de laatste dagen van mijn verlof. Wat ben ik in een watje veranderd sinds ik moeder ben zeg!

Was bang dat ik er slapeloze nachten van zou krijgen maar ik heb goed geslapen vannacht en vanmorgen nog even lekker met m geknuffeld en gelachen. Alles ging goed....totdat ik de straat van de gastouder inreed. Toen kwamen de waterlanders, jankend heb ik m'n baby overhandigd. Natuurlijk heb ik een goed gevoel bij onze gastouder en weet ik dat ie het daar prima heeft, maar toch vind ik het een rotidee om de verantwoordelijkheid voor mijn kleine mannetje bij een ander te leggen. Ik heb me de hele dag afgevraagd hoe het ging, ook omdat hij tot gisterenavond de fles weigerde :S (voor de zekerheid een spuit meegegeven waarmee ze eventueel wat ontdooide bv in zijn mond kon spuiten). Omdat ik bang was weer in tranen uit te barsten als ik zou bellen, heb ik mijn vriend laten bellen hoe het met hem ging. Het ging hartstikke goed! Hij had vanmorgen even gehuild maar toen speen erin en hield hij gelijk op, hij heeft goed geslapen en op zijn eigen speelkleedje gespeeld en zelfs een hele fles leeg gedronken! Wat ben ik opgelucht, nog 3 kwartier en dan kan ik hem lekker ophalen en ga ik de hele avond met m knuffelen :)

Terug
Bovenaan