Heel eerlijk denk ik ook dat het huilen wel mee zal vallen. Veel kindjes van die leeftijd die naar de opvang gaan, kunnen ook flink huilen bij het afscheid nemen. Na 10minuten is het vaak al weer goed.
Uit flesjes drinken moeten kindjes oefenen. Onze kinderen dronk slecht uit de fles als ze wisten dat ik thuis was. Als ik niet in de buurt was, was het voor hen blijkbaar duidelijk dat de borst geen optie was en namen ze de fles wel. Hetzelfde met troosten, daar was bij ons ook duidelijk dat wanneer ik&mijn man er niet waren, ze zich wel lieten troosten door anderen. Als wij wel in de buurt waren, konden ook bijvoorbeeld opa&oma het wel schudden, dan willen de kids alleen naar pap/mam.
Op zich die dingen die je aangeeft qua verzorging zie ik niet als hindernis, dit zijn hele normale dingen waar ieder kind dat naar een opvang gaat ook mee te doen heeft. Ik denk meer dat de vraag is of jij de vader genoeg vertrouwt om je kindje met een goed gevoel bij hem achter te laten. Als je wil dat de vader ook een actieve rol gaat spelen, lijkt het mij wel belangrijk dat jij hem daar ook de mogelijkheid voor geeft. En dus hem ook 1 op 1 tijd geeft met zijn kindje.
Bij de opvang heb je ook een paar wendagen waar je kindje eerst een uurtje gaat, dan 2 uur, dan een halve dag, etc. Wellicht kan je het ook zo opbouwen, maar dan dus wel dat vader&kind echt alleen zijn, zonder jou.