Baby nacht te vroeg?

Mijn zoontje slaapt sinds kort door, hij is bijna 3 mwanden. Alleen, slaapt hij dan van 18:00 tot 00:30. Daarna komt hij weer om de 3 uur voor een flesje. Hij maakt dus eigenlijk een vroege nacht. We voeden op verzoek en volgen zijn ritme dus dit ritme is vanzelf ontstaan.
Schuift dit vanzelf op of zouden we hem tussen 18 en 00 eens wakker moeten maken? Alleen, ik ben bang dat als we hem wakker maken we juist afleren dat hij een lange slaapt maakt ..

Wij hebben een kindje van 11 weken die normaal van +- 20.00 tot 4.00/5.00 slaapt. Van de week paar keer geprobeerd om om 23.00 nog te voeden maar het resultaat was hetzelfde, gewoon om 4.00/5.00uur wakker. Dus ik laat het maar zo.
Kwestie van uitproberen denk ik.

Bij ons werkte het wel om rond 22.30 nog te voeden. Maar het duurde wel een week of 2 voor dat ritme goed gesetteld was. In eerste instantie maakte ze vanaf die voeding geen lange ruk en gewoon elke 2 a 3 uur wakker. Maar we hadden afgesproken dat als ze die fles goed dronk ik half slapende toestand, dat we het 2 weken vol zouden houden voor we evalueerden of het werkte. En langzaam ging ze inderdaad die lange ruk vanaf de late fles maken. Rond 8 maanden begon ze die late fles te weigeren en zijn we weer gestopt. 
Maar het werkt niet voor elk kindje. Ze zijn allemaal verschillend. Dus je kan niet veel meer dan uitproberen denk ik. 

Gewoon zn ritme blijven volgen. Het schuift van zelf op. Hier rond 19 uur naar bed. En soms komt ie 00:30 en soms 6 en soms zelfs pas 8 uur. Mijn ervaring is dat ze het vanzelf goed krijgen. Succes

Bij allebei mijn kindjes schoof het vanzelf op. Het werd steeds later tot ze (af en toe) echt doorsliepen tot 6/7 uur. Ik ging zelf altijd om 21 al slapen in die tijd?

Ik zou even wachten tot je de 4 maanden slaap regressie achter de rug hebt en het sprongetje van 19 weken (welkom in de hel ?) daarna kan je altijd nog z’n slaappatroon proberen op te schuiven maar daarvoor heb je hem misschien net om en dan begint die regressie en heb je weer onrust in de nacht….

Terug
Bovenaan