Baby niet meer ingedaald.

<p>Hallo,</p><p>Graag wilde ik weten of hier mensen ervaring hebben met het niet meer ingedaald zitten van de baby. Ik heb v.a. week 35 te horen gekregen dat hij ingedaald was. Vorige week zelfs volledig. Nu is hij weer omhoog gegaan en zelfs ook gedraaid. Ondanks dat mijn VK zei dat ik mij geen zorgen moet maken doe ik dat toch. Want ik ben nu 39+4 en ben daarom bang dat het of langer gaat duren, of dat er iets ergs gebeurd tijdens de bevalling... Omdat ze ook zei dat ik gelijk moest bellen als mijn vliezen waren gebroken en voorheen werd dat niet gezegd tegen mij. </p><p>Ik wilde graag ervaringen horen van anderen. Hoop dat het mij dan gerust stelt. Verder is tot nu toe alles altijd goed geweest met de baby en met mij, maar nogmaals, maak mij toch een beetje zorgen. </p><p> </p><p> </p>

Geen paniek, dit kan echt geen kwaad. Mijn dochtertje was tot en met de bevalling ook niet ingedaald en dat is pas tijdens de bevalling gebeurd (en alsnog een hele snelle en voorspoedige bevalling). Nu 38 weken van no 2 en die is ook niet ingedaald. Enige is dat als je bevalling begint met vliezen die breken dan moet je meteen de verloskundige bellen.
Komt dus allemaal goed ?

Mee eens idd met bovenstaande, daarnaast zou ik me niet zorgen maken of de bevalling nu wel goed op gang komt want dat gebeurt doordat de longen van de baby bepaalde enzymen afscheiden als deze helemaal rijp zijn om goed zelfstandig te ademen en heeft dus niks te maken met indalen

Ook mijn dochter was eerst wat ingedaald en een paar weken was ze ineens weer omhoog gegaan. 
Tijdens de laatste controle zei de vk mij ook idd dat zodra de vliezen breken ik direct moest bellen en plat moest gaan liggen. 
En idd, een week later, met 36 week zijn mijn vliezen gebroken. Dus direct plat gaan liggen en de vk gebeld. 
Uiteindelijk is de bevalling erg snel gegaan! Rond 16.00 zijn de vliezen gebroken en even na middernacht is mijn dochter geboren. 
Gaat echt goed komen! 

Niet mijn persoonlijke ervaring maar bij yoga was dat ook gebeurt bij iemand met 39 weken en haar baby is uiteindelijk ook met de bevalling alsnog ingedaald.
Begrijp ik dat die van jou nu in stuit ligt? Want dat is volgens mij dan de reden van dat vruchtwater omdat anders het hoofdje de uitgang afsluit, en dan stroomt het vruchtwater er langzamer uit. Billetjes houden dat niet zo goed tegen. Dit is dan ook zo als het hoofdje niet meer ingedaald is.
Kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent, vervelend zeg! Maar je wordt goed in de gaten gehouden. Heb vertrouwen! ?

Hoi Allemaal,
Tot op heden is mijn kleine man ook nog niet ingedaald (nu 36+4) kan natuurlijk nog zeker gaan gebeuren, weet niet of je dat altijd voelt? Vraagje: waarom moet je meteen bellen als je vliezen breken en de kleine nog niet ingedaald is? 

De reden dat je de verloskundige gelijk moet bellen bij het breken van de vliezen is dat de navelstreng kan verzakken. Bij een baby die al is ingedaald sluit het hoofdje de uitgang af. Bij een niet ingedaalde baby kan de navelstreng al zakken en dan pas het hoofdje, dit kan gevaarlijk zijn voor de bloedtoevoer van je baby. 
Bij mijn eerste dochter begon mijn bevalling met vruchtwaterverlies. Dit ging druppelsgewijs, maar ik had wel gelijk door dat het om vruchtwater ging.
Succes met de laatste loodjes!

Terug
Bovenaan