Baby niet slapen 's nachts

<p>De nachten zijn drama bij ons. Ons zoontje van 2 weken wil niet slapen... Hij slaapt alleen bij ons in de armen en zodra we hem weg leggen begint hij meteen met huilen. We willen hem niet tussen ons in laten slapen, echt het wiegje op onze kamer of ledikantje op eigen kamer. Maar zelfs het wiegje tegen ons bed aan lukt niet.</p><p>We zijn er een beetje wanhopig door geworden dus alle tips zijn welkom!</p>

Misschien kan je een T-shirt wat jij gedragen hebt strak om het matras leggen. Zo ruikt hij je geur misschien stelt dat gerust? 
Bij mijn zoontje hielp dit enigszins de eerste weken. 
Verder accepteerde wij het maar dat het zo was en nam mijn man vaak hem op de borst en dan sliepen ze zo. En dan steeds vaker terug leggen in zn eigen wieg. Na 3/4 weken ging dat prima en is slapen geen probleem meer snachts.
het wordt vanzelf beter , alles is nieuw en moet wennen aan zn nieuwe omgeving. 

Miss wegleggen als je kind diep slaapt? Ik herken t maar erg genoeg heeft onze dochter weken tussen ons in gelegen, de enige plek waar ze sliep..

T-shirt is inderdaad een goed idee. Zelf heb ik een knuffel die hartslag geluid maakt, die springt vanzelf aan als de kleine huilt. Dat lijkt ook te helpen. 

Hier hielp het om te wachten totdat onze zoon echt diep sliep (ongeveer 30 minuten), dan konden we 'm vaak zo wegleggen. Inbakeren hielp de eerste weken ook goed om hem wat rustiger te laten slapen. 

Het wiegje of bedje van tevoren warm maken met een kruik kan ook helpen.  Bij mijn dochter heb ik wekenlang dr wieg en later het ledikant voor verwarmd. Wij hadden een elektrische kruik dus kon hem toen ze erin lag nog bij het voeteneind leggen. Dit heeft bij ons wel geholpen. T-shirt had ik ook gedaan maar had niet echt het idee dat het werkte. 
Succes en het wordt echt vanzelf beter. 

Terug
Bovenaan