Baby niet te troosten

<p>Hallo,</p><p>ik ben eind September mama geworden van mijn 3de kindje. Een dochter  na 2 zoontjes. Een flinke dame.</p><p>Mijn jongens hadden de neiging om vooral/enkel bij mij te slapen de eerste maanden. Wat zeer vermoeiend was. Onze dochter is echter anders. Zij kan juist geen rust vinden bij mij, niet al wiegend of in de draagdoek. Ze lijkt dan eerder wakkerder of hysterischer te worden (als ik haar probeer te troosten). Een fopspeen wil ze ook niet, zelfde verhaal ze begint nog harder te brullen.</p><p>Is er iemand die dit herkend? </p><p>Ik probeer al zeer goed op haar signalen te letten en als ze moe lijkt leg ik haar direct ingebakerd in bed en dan valt ze na 5 minuten huilen in slaap. Totaal niet mijn ding maar dit is het enige wat lijkt te werken.</p><p>Tips? Of moet ik gewoon geduld hebben.</p>

Hier ook een baby die niet graag bij je slaapt of bij je ligt. Nu ze 4,5 maand is wilt ze wel weer iets meer bij je zijn maar ook slaapt ze het beste in haat eigen bedje en ook ingebakerd !
Moeilijk soms he dan zie je maar hoe anders elk kindje kan zijn!!

Was hier deels ook.. soms kon mijn zoontje gerust bij je in slaap vallen maar bijv in zijn eigen bedje had troosten of erbij blijven geen zin.. dat hield hem juist wakker. Hij heeft zichzelf heel wat in slaap gehuild en doet het nog weleens (7maanden) ik heb het idee dat hij dan ook gewoon alles even kwijt moet. Even een paar minuten huilen. Het is wel stukken minder geworden als toen hij bijv 4 maanden was. Toen sliep hij nog ingebakerd en kon hij ook geen houding kiezen zelf. Nu kan dat wel en dan lijkt hij makkelijker in te slapen. Me neefje deed het ook zo erg begreep ik van me tante. Het word wel minder 

Hier hetzelfde. Het liefst neem ik mijn zoontje lekker bij me als hij niet kan slapen maar daar help ik hem echt niet mee. Ik zou hem ook wel bij mij willen laten slapen maar dat is echt geen succes. Hij wil gewoon alles zien en meemaken en als wij in zijn buurt zijn blijft hij wakker en nieuwsgierig. Er zit dan ook niks anders op dan hem wel eens in slaap te laten huilen, omdat hij anders oververmoeid raakt. Jammer is dat he, zeker als het niet bij je past. Hier werkt de draagdoek gelukkig wel maar dan moet ik wel stevig blijven doorstappen..
Verder houden wij veel regelmaat aan, zo veel mogelijk dezelfde routine. Als hij slaapsignalen laat zien leggen we hem in bed volgens een vast ritueeltje. Dat helpt wel, als hij nu zijn slaapmuziekje hoort begint hij al te gapen.. 
Succes! 

Terug
Bovenaan