Baby niet voelen

Dames

Ben nu 20 weken en 1 dag zwanger van ons meisje. Ik voel haar af en toe bewegen en schoppen. Nu we op vakantie zijn voel ik haar 2 dagen niet.
Is dit normaal? Ook niet als ik er rustig voor ga liggen

Hallo,
ik ben ook 20,5 week zwanger en voel ons kindje af en toe bewegen
Ik heb van de verloskundige begrepen dat je vanaf week 26 elke dag het kindje moet voelen anders contact moet opnemen. 
Dus voor nu zou ik me nog geen zorgen maken!

groetjes 

Hoi,
Ik ben natuurlijk geen vk of expert maar volgens mij voelen de meeste vrouwen hun baby echt goed (en dagelijks) pas rond week 22. Bij mij was het zelfs rond week 24 omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. 
Als je je echt zorgen maakt zou je je vk ook kunnen bellen. Kijken wat ze zegt en evt. ter plekke kijken of je naar een prive kliniek kunt ter controle. 

Rond deze tijd hoef je je baby nog niet elke dag te voelen. Dat is pas vanaf een week van 26-28. Ik had precies hetzelfde toen ik met 21 weken op vakantie was. En nog belangrijker: bij twijfel gewoon verloskundige bellen. Die zijn daarvoor! Fijne vakantie nog!

Ik ben 19 weken en ik voel het ook niet elke dag. 
Wat ik wel jammer vind en de ene dag ook meer zorgen om maak dan de andere. Maar lees inderdaad dat we ons geen zorgen hoeven te maken! 

Maak je geen zorgen! Je baby is nog veel te klein en nog helemaal niet sterk genoeg om haar regelmatig te voelen..
het kan zijn dat ze gedraaid is waardoor je der minder goed voelt..
Geniet lekker van je vakantie! 

Ik heb een doppler liggen thuis... Dat kan een optie zijn, maar het kan ook helemaal averechts werken. Ik ben momenteel voor de 3e keer zwanger (de eerste was een miskraam). Bij de tweede was ik zo onzeker dat ik mij een doppler heb aangeschaft. Ik heb hem niet vaak gebruikt, enkel op de momenten dat ik enorm bang was voor een nieuwe miskraam. Dan hoorde ik het hartje en was ik opnieuw gerustgesteld. Maar het kan ook zijn dat het kindje zich 'verstopt' en helemaal niet te voelen of te horen is.
Geniet vooral van je vakantie, laat je niet afleiden door de bewegingen van je kindje. Als zij voelt dat jij ontspannen bent, kan het zijn dat zij zich ook rustiger houdt... :)
xxx

Terug
Bovenaan