Baby nieuws!

Ook hier baby nieuws!

Afgelopen vrijdag 11 oktober ben ik bevallen van onze jongens Tim en Mats.
Ik was toen 37 weken zwanger en ben ingeleid.
Om 11.30 uur werden mijn vliezen gebroken. Ik had al 7 cm ontsluiting, maar de weeën kwamen niet vanzelf op gang. Rond 13.00 uur hebben ze daarom weeënopwekkers gegeven.
De resterende ontsluiting was goed te doen. Ogen dicht en focussen op de ademhaling. Heb geen pijnbestrijding nodig gehad.
Heb wel wat werk gehad om Tim eruit te krijgen. Weer weinig persweeën, ondanks de opwekkers.
Maar om 16:01 uur was hij er: 3080 gram!!
Het was even een tijdje rustig in de buik, maar toen kwam er een duidelijke wee en Mats werd om 16:11 uur gelanceerd ;-) Mats woog 2575 gram.
De ruim 6 weken rust in het ziekenhuis hadden hun werk gedaan!
Beide jongens zijn goed gezond.

Helaas werd ik zo'n 2 uren na de bevalling niet goed, gevoel alsof ik weg ging vallen.
Ik bleek inmiddels al ruim 1,5 liter bloed te hebben verloren. Ze hebben me met infusen en medicatie voor het krimpen/samentrekken van de baarmoeder weer opgelapt. Daar ben ik flink misselijk van geweest.
Zaterdag heb ik een bloedtransfusie gehad. Die heeft wel een boost gegeven, maar het herstel zal wel een tijdje gaan vergen.
De jongens mochten in principe zondag naar huis, maar gezien mijn toestand zijn we nog even gebleven en dinsdag met z'n allen thuis gekomen.

Nu heerlijk kraamzorg. De jongens drinken beide aan de borst. In het ziekenhuis hebben ze wat bijvoeding gehad, maar dat is nu niet meer nodig.

Verder is het nog wat zoeken met ook nog de zorg voor de dochter van 2, maar dat doet mijn man nu vooral. Ik kan haar nog niet tillen enzo. Maar ze vindt het wel fijn dat ik weer thuis ben en komt vaak knuffelen met me. De jongens vindt ze ook interessant, gelukkig maar!

Ik heb weinig puf om op iedereen te reageren, dus als ik weer eens een tijdje stil ben dan weten jullie wat er aan de hand is!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie jongens! Vervelend van het bloedverlies na de geboorte, maar fijn dat je nu weer aardig goed opgeknapt bent.. Geniet ervan!

Jeeah!! Gefeliciteerd met twee gezonde knullen!!!
Neem de tijd om bij te komen en laat je lekker verwennen door de kraamzorg!

Wat een hoop meiden ineens die al veel eerder zijn bevallen zeg!

Heel veel geluk en voorspoed toegewenst!

Liefs mama3007

Oh super zeg, moést je toch tobben laatste stukje. Fijn dat de mannen het goed maken. Dat is wel schrikken als het met jou niet goed gaat. Doe rustig aan en gefeliciteerd!

Terug
Bovenaan