Baby nog niet gedraaid


Ik ben bijna 30 weken zwanger en de baby ligt nog in stuit. Nu zeggen ze dat ie nog tot 32 weken kan draaien, maar bij de eerste lag ie al goed bij de 26 weken. Heeft iemand hier ervaring mee dat ie alsnog goed draait?
 
Ik ben zelf ook 30 weken zwanger en mijn kindje ligt ook in stuit, volgens mijn verloskundige hoef ik me daar echt helemaal geen zorgen over te maken, tot 36 weken kan de baby nog draaien (al wordt het natuurlijk krapper).
Ik merk ook dat mijn kindje nog veel draait in mijn buik, volgens mij ligt ie af en toe wel met z'n hoofdje naar beneden.
Bij alle zwangeren in mijn omgeving draaide het kindje ook pas naar beneden na 30 weken, dus ik maak me helemaal geen zorgen.
 
Volgens mij kan de baby nog rustig draaien hoor, vaak gaan ze rond 35 wk hun uiteindelijke positie innemen. Hoe lang ze nog kunnen draaien hangt natuurlijk wel af vd grote vd beeb. Ik ben nu 35,3 wk en ze ligt nu goed. Twee weken geleden lag ze nog in een stuit. Volgens mij hoef jij je nergens druk om te maken.
 
Hoi hoi,

Bij 30 weken was die van mij ook nog niet gedraaid, maar nu inmiddels wel (ben nu 33 weken).
Ik geloof dat ze tot 32 weken voldoende ruimte hebben om zelf te draaien. De eerste lag ook al veel eerder goed.

Dus waarschijnlijk voel je de komende weken een hoop drukte in je buik en is hij aan het keren.

groeten, Kabo
 
Kan nog heel lang draaien hoor, zeker bij een tweede. Bij een tweede is je baarmoeder veel flexibeler en hebben ze langer de ruimte. Komt vast wel goed hoor, maak je geen zorgen. En anders heb je een dwarsliggertje, weet je meteen waar je aan toe bent ;-) Nee, het komt vast goed! Je zou je eens kunnen orienteren op moxatherapie voor als het niet op tijd wil draaien.
Succes, Greetz Esz
 
onze 2e en 3e hebben heel lang overdwars en in stuit gelegen.
1 van de heren was bij zijn geboorte 4700 gram en ja ik heb het wel even gevoeld toen hij zelf omging tussen 35 en 36 weken, maar hij ging gewoon nog om hoor.

Zeker bij een 2e of volgend kindje is er iets meer ruimte in die buik. Is al eens uitgerekt he :)
 
Hier ook een stuit tot 34 of 35 weken en daarna zelf omgedraaid en goed gaan liggen. Ik heb van het omdraaien niets gevoeld. Het kan dus zeker nog tot week 36 zei mijn verloskundige.

Groejtes, Esk
 
eh nou, uit eigen ervaring weet ik dat een baby prima in stuit geboren kan worden. zelfs via natuurlijke bevalling. ik heb er tenminste niks aan over gehouden, en mijn moeder ook niet.
onze eigen kleine lag tot 33 weken in stuit. en is toen gelukkig netjes ingeparkeerd zoals mijn man dat noemt.

liefs
smooty
 
Terug
Bovenaan