Baby nog niet gevoeld

<p>Hallo!ik ben bijna 19 weken zwanger, en heb de baby nog nirt gevoeld.  Wanneer voelden jullie de kleine voor het eerst? Volgende week de 20 weken echo dus ben al erg zenuwachtig...</p>

Heb je enig idee hoe je placenta ligt? Als deze voor ligt, dan kan het zijn dat je je kindje onder andere om die reden nog niet voelt. Je kindje kan ook wat dieper liggen. Ik voelde onze jongens met 17+1 weken. Daan lag rechts in mijn buik en voelde ik veel eerder dan zijn tweelingbroer Koen die links en wat dieper lag.

Mijn placenta ligt voor en ik heb (wat) overgewicht. Ik voelde met 21 weken kleine plopjes in de buurt van mijn blaas, maar niet elke dag en moest daar echt voor op bed liggen. Pas met 28 weken voelde ik haar elke dag, maar alsnog alleen als ik in bed ging liggen. Met 32 weken voelde ik pas beweging als ik zit of sta. 
Het heeft zijn nadelen om de kleine niet goed te voelen (CTG bezoekjes aan het ziekenhuis en vooral de angst), maar in de laatste weken heeft het als voordeel dat ze je niet bont en blauw trappen van binnen ? ben nu 37 weken en wat de baby betreft heb ik nog nergens last van terwijl ze wel echt groot is. 

Ik had bij mn 1ste voorliggende placenta. Ik voelde vanaf week 16 soort kriebelen. Twijfelde of t kindje was of darmen. Vanaf week 20 denk ik pas echt duidelijker.  
Nu ben ik 13+4. En soms lijkt t op wat ik hierboven beschrijf. Beweging die niet op mn darmen lijkt. Hoop dat ik dit keer achterliggende placenta heb. 

Geen zorgen maken. Ik voelde mn baby de dag voor de 20 weken echo en dan af en toe een plopje. Daarna ook nog niet elke dag, dat kwam pas weer later. 

Maak je geen zorgen! Ik voelde de baby pas met 24 weken. Ik begrijp je gevoel wel hoor?. Had ik ook! Inmiddels 30 weken zwanger en mag de kleine van mij soms wel eens wat minder hard trappen hihi. Het komt wel!

Terug
Bovenaan