Baby nog niet ingedaald

<p>Hee!</p><p> </p><p>vandaag weer op controle geweest bij de vk. Vorige week bleek ons kleine mannetje omhoog te zijn gegaan ipv verder in te dalen maar de vk vond het nog net oke. Nu vandaag weer op controle geweest en de baby heeft besloten om gewoon helemaal uit de bekken re gaan... ik ben vandaag 38+1 weken zwanger. Heeft iemand hier ervaring met een baby die niet indaalt? </p><p>De vk stuurt mij niet door naar het zkh omdat ik bij de 32 weken al een extra echo heb gehad omdat mijn placenta te dicht bij de uitgang zat ( dit blijkt nu allemaal oke te zijn...)  wel heeft ze gezegd dat zodra mijn vliezen breken ik plat moet gaan liggen.</p><p>Iemand die hier over kan meepraten en dit ook heeft/ heeft gehad?</p><p>xx</p>

Yes! Heb ik gehad. Pas nadat mijn vliezen waren gebroken en ik naar het zh moest (want niet ingedaald), daalde hij uiteindelijk toch in. Dus wij weer naar huis :) Pas uren later begonnen de weeen. 
Maar inderdaad, op bed gaan liggen en de vk bellen. Die komt dan langs om te voelen of de baby misschien al door het breken vd vliezen is ingedaald of niet en maakt op basis daarvan beslissing.

Ik heb het ook gehad, vliezen braken bij 39 weken thuis. Daarna ook naar het ziekenhuis omdat er kans bestaat dat de navelstreng naar buiten zakt omdat het hoofdje niet is ingedaald. Daar aangekomen heb ik ruim 36uur plat gelegen(bevalling begonnen) nooit is hij ingedaald en uiteindelijk met de vacuüm geboren. Alles is goed verlopen verder.

Heb vandaag ook controle gehad bij de verloskundige. Mijn kleine man ligt wel netjes met zijn hoofdje naar beneden maar is nog steeds niet helemaal in gedaald. Ben nu 37+6 dagen. Mijn verloskundige hoop dat hij volgende week klem ligt in me bekken. Mijn werd ook geadviseerd als mijn vliezen breken ik dan moet gaan liggen om indaling van de navelstreng te voorkomen. Denk dat je niet te veel zorg hoef te maken. Sommige babys dalen pas in tijdens de bevalling. 

Ja, heb ik ook gehad. Baby was al een beetje ingedaald, maar tijdens een controle met 35 week bleek de kleine weer iets omhoog te zijn gegaan. 
Kreeg toen te horen dat ik plat moest liggen wanneer mijn vliezen braken en direct de vk te bellen.
Prompt een week later, met 36+1 zijn mijn vliezen gebroken. Na controle bleek baby nog niet ingedaald te zijn. Moest naar het ziekenhuis en zou daar nog minstens een week blijven. Daar dacht de kleine anders over, want met 36+2 ben ik bevallen. 
Alles is verder goed gegaan. 

Bij 39 weken ingeleid en baby was nog niet ingedaald. Ze hebben haar naar beneden geduwd en daarna mijn vliezen gebroken. Ze schoot ook steeds terug. Uiteindelijk is ze met 3 1/2 uur geboren.
Tijdens de bevalling lag ze als sterrenkijker. Gelukkig is ze uit zichzelf teruggedraaid. Hou dat in je achterhoofd dat dat misschien ook het geval kan zijn.

Hier nog zo'n eigenwijs kindje, ben met 38+3 ingeleid... maar meneer wilde niet indalen. Met 38+5 hebben ze voorzichtig mijn vliezen gebroken en vanaf dat moment mocht ik niet meer uit bed. Ondanks de weeën opwekkers wilde hij nog niet zakken. Uiteindelijk kreeg ik persweeën en mocht ik een halfuurtje meepersen om te kijken of hij wilde zakken, anders zou ik een keizersnede krijgen. Maar gelukkig zagen ze vrij snel dat het wel ging lukken en is hij toen binnen een uur geboren. Zonder verder ingrijpen. Niet te veel zorgen maken, het kan dus echt pas op het laatste moment gebeuren ;-) Maar vooral wel even opletten als je vliezen breken.

Terug
Bovenaan