Baby nog niet ingedaald

Hoi allemaal,

Bijna 39 weken zwanger en ben er eigenlijk wel helemaal klaar mee ;) ik lees overal dat een flinke wandeling zou kunnen helpen de bevalling op gang te brengen. Maar de baby is nog niet ingedaald en als de bevalling begint met breken van de vliezen (wat bij de eerste wel het geval was) moet ik direct gaan liggen en de verloskundige bellen. Ik durf dus eigenlijk niet meer zo goed te gaan wandelen, moet ik dan ineens op straat/in het bos gaan liggen ook zo'n gek gezicht!

Iemand nog ideeën/tips? :)

Ik had dit ook en was ook doodsbang dat ik ergens op straat mn vliezen zou breken... Maar ging alsnog elke dag best wat wandelen (wel gewoon in de buurt). Veel op de yogabal stuiteren, dadels eten, er is een thee die zogenaamd de baarmoedermond helpt rijpen.... Het was vooral psychisch voor mij hahah denk niet dat iets hiervan daadwerkelijk de bevalling heeft gestart. Ben uiteindelijk met 39.3 bevallen en mijn vliezen zijn gewoon in bed gebroken gelukkig. Met het breken van mn vliezen was de baby ook meteen een stuk verder ingedaald en geen risico meer, misschien stelt je dat ook gerust.

Wel is het zo dat de kans best klein is dat je vliezen als eerst breken, dat hielp mij over de angst heen om toch mn ding te doen ook in de laatste dagen. Mijn verloskundige stelde me ook gerust dat ik niet op straat hoefde te liggen maar wel gewoon rustig aan naar huis kon lopen en dan liggen en bellen. Al denk ik dat ik zelf eerder op een bankje zou gaan zitten of stoeprand ipv naar huis lopen...

Bij mij dalen mijn baby’s ook niet in… Ben ook alle 3 de keren ingeleid. 2 keer door te hoge bloeddruk en de laatste keer omdat ik ruim over de 41 weken was. Tegen mij werd altijd gezegd indalen hoeft niet voordat de bevalling begint. Het kan ook starten met weeën, waardoor de baby vanzelf indaalt. En inderdaad je hebt ook nog een optie dat je vliezen breken. Ik heb wat afgelopen, ik wilde zo graag is natuurlijk bevallen… Maar helaas, ze komen bij mij niet uit zichzelf. Ik heb zelfs tegen de verloskundige gezegd dat ik anders zou gaan touwtjespringen.

Succes met de laatste loodjes! Naar mijn idee kan je er zelf geen invloed op uitoefenen.

hoihoi,
ik ben 37+4 en mij is ook verteld dat de baby nog niet is ingedaald... ook is mij verteld als de vliezen breken ik direct moet liggen en bellen naar vk. Stiekem maak ik ne eigen wel druk hierover... en heb pas een afspraak op 4 januari. Eigenlijk wil ik komende week nog een x op afspraak om te laten checken of ze is ingedaald... Wel wat gerommel hier en daar wat menstruatieachtige krampjes... wie maakt zich ook druk misschien hoeft dat helemaal niet maaar ja denk door de hormonenn

Alle 4 mijn zwangerschappen daalde de baby pas in toen de weeen begonnen en ook elke keer zijn mijn vliezen tijdens de bevalling door de verloskundige gebroken. Bevallen met 41+4 , 40+4 , 40+3 en 39+5

Terug
Bovenaan