Mijn dochter was 5 weken te vroeg gekomen en kreeg niet zelfstandig de borstvoeding op gang. Nadat ze al ruim over de 10 % was afgevallen en niks wat er thuis deden hielp, zijn we wel een dagje in het ziekenhuis geweest. Ze zag ook heel erg geel en was suf, had uraatluiers. Beetje hetzelfde als hierboven dus. Ook niet onder de lamp gehoeven. In het ziekenhuis zijn we op een streng regime van elke twee uur proberen te voeden, kolven en met een spuitje vingervoeden gezet. Dat nam dan bij elkaar wel een uur in beslag, dus dag en nacht tussendoor weinig rust. Ook voor ons kleintje was dat heel pittig. Ik heb hier en daar wel wat moeten bijvoeden ook, voordat mn melk goed op gang was en ik genoeg had.
Na een paar dagen had ze weer goede plasluiers, liep het gewicht op en trok de geelheid weg. Na 3 weken was ze op haar geboortegewicht. Ik heb 3 maanden bv gegeven. Maar ze is nooit echt goed gaan drinken. Ondanks twee lactatiekundigen. Ik kreeg kapotte tepels en borstontstekingen. Dus na 3 mnd overgestapt op de fles. Maar na die eerste 3 weken ging het groeien dus goed. Ze moest alleen eerst aansterken met bijvoeden en voeden met een pipet.