Baby nog niet voelen

<p>Momenteel ben ik 18+3 zwanger. Tijdens een echo met 13 weken vertelde de gynaecologe dat ik de baby waarschijnlijk vroeg zou voelen, omdat mijn placenta achter ligt. </p><p>Echter voel ik tot op heden nog helemaal niks.. Ik merk dat ik me hier toch een beetje zorgen over begin te maken. Want als ik het navraag aan mensen om me heen, zegt iedereen toch wel rond de 16/17 weken iets te voelen. </p><p>Zijn er meer die de baby pas later voelde, ondanks dat de placenta achter ligt? Ik hoor graag jullie ervaringen. Dat stelt me misschien iets gerust. </p>

Maak je geen zorgen, het komt echt vanzelf! Iedereen zei tegen mij met elke echo ook dat ik hem vast vroeg zou voelen. Ook vanwege de placenta achter en een drukke baby. Nou, ik voelde hem pas bewust rond de 22 weken en misschien achteraf kan ik zeggen dat ik hem wel eerder al voelde maar dat nog niet herkende (terwijl ik er echt heel erg op lette ook!). 
Nu bijna 37 weken en voel hem sinds de 22 weken altijd gewoon goed (en het is een actief kindje ook). Denk ergens ook dat het afhangt van je ‘gevoeligheid’ als vrouw ook ;) 
Komt goed! Geniet van je zwangerschap!

Is niet gek hoor. Helemaal niet voor eerste zwangerschap. Toen voelde ik het pas bij 25 weken (placenta voor, dat wel) maar soms moet je t ook door hebben. Ik wist niet wat ik moest voelen en vk luisterde toen met doptone en zei: dit is een schopje. En toen dacht ik: ooh is dat het... 
En vanaf toen voelde ik het steeds vaker

Hier 2x zwanger geweest en beide keren voelde ik het pas met 20 weken, de placenta lag ook gewoon achter.
Dus maak je nog niet zo druk en wacht het nog 2-3 weekjes af, grote kans dat je dan wel wat voelt! Het duurt ook even voor je het echt herkent als schopjes!

Ik ben op dit moment zwanger van de eerste en ik voelde hem “pas” met 21+4 weken. Mijn placenta ligt achter. Ik was ook onzeker maar mijn VK zei heel duidelijk dat het bij de eerste echt langer kan duren. Hij maakt het overigens wel goed nu wat het is een enorme druktemaker ? (nu 33+3).
Maak je dus absoluut geen zorgen!

Dankjulliewel! Fijn om van ervaringsdeskundige te horen dat het dus écht bij de een wat langer duurt als bij de ander. 

Fijne avond allemaal ☺️

Terug
Bovenaan