Baby obstipatie, Tips??

<p>Hi,</p><p>Mijn zoontje is bijna 6 maanden en heeft veel last van verstopping en harde poep. Toen ik nog enkel bv gaf poepte hij ook maar 1x in de 5 dagen, maar nu hij kv (al ongeveer 2 maanden) krijgt is het echt verstopping. We doen al heel veel, maar het helpt onvoldoende. Wie heeft er nog tips?</p><p>Hij krijgt al 5ml lactulose per dag (weegt 8kg), we doen 10-20 cc extra in de fles. Hij krijgt regelmatig fruit en groente, ook pruimenhapjes. Hij krijgt nu ook havermoutpap voor extra vezels. Toch is zijn poep regelmatig heel hard en heeft hij veel moeite om het eruit te krijgen, wat ook erg pijnlijk is. Inmiddels weet ik niet meer zo goed wat ik kan doen… dus tips zijn erg welkom! </p>

Wij hadden ook een baby met dezelfde klachten. Werd ook lactulose voorgeschreven. Toen we onze baby van toen 7 maanden oud mee namen naar een osteopaat voor ongerelateerde klachten, zei de osteopaat dat zijn onderrug erg vast zat en vroeg ons of hij problemen had met zijn endeldarm legen. 1 afspraak van 20 minuten later en onze baby heeft nooit meer last gehad van obstipatie. Wou dat ik het veel eerder had gedaan.

Forlax vragen ipv lactulose! Onze dochter was eerst ook aan de lactulose en het leek alleen maar erger te worden, als dat nog mogelijk is. Over gegaan op forlax en het was direct over. Ze is nu 2 en zit er nog aan. Eens in de zoveel tijd proberen we af te bouwen maar dat lukt nog niet, wordt het gelijk weer erg hard en moet ze er hard voor werken. Dus voorlopig nog niet. Wat ik ook prettig vind is dat forlax een natuurlijk middel is, dus geen kans op luie darmen (wat met lactulose wel zo is heb ik me laten vertellen) en zo dus jaren te gebruiken is. Succes!

Terug
Bovenaan