Baby on board!

Zou jij opstaan voor een zwangere vrouw in de bus? 100% van de mensen zegt ja natuurlijk! Nou, ik weet niet wat ik fout doe maar er is in de afgelopen weken nog niemand spontaan uit zichzelf opgestaan, en met vragen krijg ik hoogstends het randje van de stoel van een ander. Het vreemde is in geen van mijn beide zwangerschapsclubs is er nog maar iemand geweest waarvoor iemand in de bus is opgestaan. Als ik niet nog maar een keertje of 7 met de bus naar mijn werk  hoefde was ik al bijna toe aan zo'n bordje:

Baby on board

hoi,

Oei oei, nee hier heb ik geen ervaring mee, ik zit nooit in de bus/trein.
Ik merk wel op mijn werk dat mensen meeleven. Ik ben dierenarts en als ik zeg zullen we hem (hond) even samen op tafel tillen dan zeggen de meeste mensen nu toch wel: nee nee laat mij het maar alleen doen.
Of ze vragen lukt dat zo wel, want ik zie  dat u zwanger bent.
Natuurlijk is de sfeer bij mij in de spreekkamer minder anoniem dan in de bus.

Ik heb wel het idee dat ''de'' mensen steeds wat asocialer worden. Het is te belachelijk als je zelf moet gaan vragen mag ik altublieft ook zitten in de bus!

groetjes Elke

Ik heb die ervaring ook erg hinderlijk als het druk is moet ik zeggen. Maar goed ik heb ook de ervaring dat er meerdere malen voor me opgestaan is maar dan zijn het veelal wat oudere mensen. Maar gelukkig heb ik nu verlof dus lekker niet meer met openbaar vervoer heerlijk!!

Gr. Nina

Ja die normen en waarden zijn ver te zoeken als je in NL bent!!!
Maar ja dat schijnt normaal te zijn!!! Ik merk het alleen als ik in NL ben maar hier in Duitsland houden ze zelfs de deur open als je een winkel in gaat!!! Zo kan het ook!!!
Maar ja iedere stad of dorp is anders natuurlijk!!!

Liefs Sandy 33wk

Terug
Bovenaan