Baby onrustig bij het drinken en maakt flessen niet leeg

Wij hebben een dochter van 6 maand, zei heeft nu al een paar weken dat ze slecht drinkt, zo'n beetje de helft van de flessen en dan wil ze niet meer, ze begint dan hard op de speen te blazen en te huilen.
Als ik haar dan in de box leg of in bed drinkt ze vaak de fles wel op. Zou het kunnen dat dat komt omdat er tandjes opkomst zijn (is er vandaag net 1 doorgekomen), of zal het gewoon eigenwijzigheid zijn en al een eigenwilletje aan het krijgen is?? Hoop dat dit wel weer overgaat want ben nu wel een uur aan het voeden per keer. Heeft iemand dit toevallig ook zo meegemaakt??
groetjes...

Hoi Hoppie,

welke maat speen gebruik je? Lars kreeg op gegeven moment moeite met de small-speen. Doordat hij harder ging zuigen, zoog hij de speen vacuum, waardoor hij ook erg lang over de fles deed.  Nu we de flesvoeding aanbieden met een medium-speen zuigt hij de flessen weer sneller leeg. Dit vind ik som te snel gaan (tja, een tussenmaat speen is er niet), dus maak ik de flesvoeding dan weer wat dikker met rijstebloem.
Lars is gelukkig altijd een goede eter geweest, dus ook tijdens het tanden doorkomen, heeft hij goed gedronken. Maar ik kan me voorstellen, dat de druk van de speen op de tanden pijn kan doen.

Groetjes, Marijon

hoi,

Die van ons drinkt ook zo onrustig. Trekt de fles eruit of draait met z'n hoofd. Verder ligt hij overigens ook niet stil. Als we hem halverwege de fles dan toch maar in de houdgreep nemen, drinkt hij toch wel zijn fles leeg. Want honger heeft hij wel, als de fles niet snel genoeg terug in izjn mond is, begint hij te huilen. Ben al overgestapt naar een snellere speen, maar niet echt verbetering. We gebruiken avent flessen. Denk dat hij toch wel echt toe is aan wat anders, dus ga maar fruit en of groente proberen.

Hoi hoi,

Misschien is het een sprongetje.?
Mijn zoontje heeft vorige week ook slecht gedronken en wilde de hele tijd bij mij zijn.
Ik heb er gister het boek 'Oei ik groei' erbij gepakt.... en inderdaad.... rond de 6 maanden hebben ze weer een sprongetje. Maar schrik niet... dit sprongetje kan een week duren, maar ook 4 of 6 weken .

Ik gebruik ook de medium spenen. Die zijn namelijk vanaf 4 maanden geschikt.

Groetjes,
Marga

O ja, wat ik nog wilde vertellen....

Ik heb voor Thim handvaten voor de fles gehaald, want hij wilde het liever zelf doen.
Nu leg ik 'm in het wipstoeltje en onder de fles een knuffeltje zodat de fles wel een beetje schuin ligt (en in het begin niet zo zwaar is) en zo drinkt ie 'm  heel rustig alleen op.

Succes!!!
Marga

Hee, grappig Marga: zo doen wij het ook!
Wij gebruiken de s-vormige flessen van Difrax en hebben daar ook handvatten bij. Kan hij zelf bepalen hoe snel het gaat en dat gaat prima.

Groetjes, Marijon

Hoi Allemaal

Heb vandaag eens een fles van bibi geprobeerd en ja hoor met succes, gelukkig vandaag eindelijk de flessen weer leeg!! Maar goed die flessen lekken dus gigantisch!! Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties! Weten jullie of de flessen met spenen van difrax het zelfde zijn als die van bibi??

Groetjes

Hoi Hoppie,

nee sorry, ik heb geen idee hoe de Bibi-flessen eruit zien.
Maar er wordt weer gedronken! Dat lekken is dan jammer. Gewoon een extra hydrofiel luier eronder. Onze zoon kliedert ook alles onder (vooral die liga's kleven gigantisch van kruin tot kleine teen ), maar daar is de wasmachine voor.

Fijn, dat het beter gaat!

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan