Baby onrustig, slaapt weinig overdag

Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 3 maanden nu en het is sinds de kraamweek al getob met hem. Hij slaapt overdag maar heel kort en huilt veel. Hij heeft heel erg last van krampen gehad en door hem veel te dragen, behandelingen van de osteopaat en gewoon al die tijd proberen vol te houden lijken de krampen weg te zijn.
Maar mijn baby blijft onrustig, ook overdag in de draagdoek te laten slapen lijkt hij niet meer te willen.
Begin van de dag is hij vrolijk, maar naarmate de dag vordert en hij steeds maar niet even uitrust door de korte slaapjes (max half uur) wordt hij steeds vermoeider en huileriger.
Ik baker hem ook in, maar ook daardoor slaapt hij niet langer. Of hij valt helemaal niet in slaap.
Ieder slaapje lijkt het ‘gevecht’ heftiger te worden.
Hij krijgt borstvoeding, en probeer dat op verzoek te doen, maar ook daar is op den duur geen regel meer in te vinden en drinkt hij steeds onrustiger en steeds kortere momenten.

Ik hoop, door middel van dit berichtje wat herkenning en misschien wat tips van anderen te krijgen. Ben onderhand de wanhoop nabij.
Herkent iemand dit? En werd het uiteindelijk beter? Ik zie zo tegen iedere nieuwe dag op! Ik kan niet van het moederschap genieten en heb het gevoel dat ik alles verkeerd doe. Ik hoop zo dat wanneer hij ouder wordt dat het allemaal makkelijker wordt, maar het lijkt juist moeilijker te worden.

Hoi! 
Wat vervelend dat je niet kan genieten. Je doet echt niks verkeerd. Je bent zijn moeder en je doet sowieso alles wat jij denkt Dat goed is!! Met al je liefde. ben je al bij t consultatiebureau geweest net deze vraag? Slaapt hij s nachts wel goed? Heb je het idee dat je nog genoeg borstvoeding voor hem hebt? 
Wellicht heeft hij meer honger en behoefte aan al wat ander vast voedsel? 
Ik hoop voor je dat het snel wat makkelijker zal gaan en je ook kan genieten. 
Onze dochter kreeg op een gegeven moment ook echt moeite met slapen overdag en s nachts. Overstuur en huilerig. Wat ons hielp was een strak ritme, duidelijkheid en veel liefde. 
Succes!! 

Hoi! 
Wat vervelend dat je niet kan genieten. Je doet echt niks verkeerd. Je bent zijn moeder en je doet sowieso alles wat jij denkt Dat goed is!! Met al je liefde. ben je al bij t consultatiebureau geweest net deze vraag? Slaapt hij s nachts wel goed? Heb je het idee dat je nog genoeg borstvoeding voor hem hebt? 
Wellicht heeft hij meer honger en behoefte aan al wat ander vast voedsel? 
Ik hoop voor je dat het snel wat makkelijker zal gaan en je ook kan genieten. 
Onze dochter kreeg op een gegeven moment ook echt moeite met slapen overdag en s nachts. Overstuur en huilerig. Wat ons hielp was een strak ritme, duidelijkheid en veel liefde. 

Ja zeker herkenbaar! Het cb raadt het niet aan, maar heb je al geprobeerd je baby op de buik te laten slapen? Mijn baby kan overdag alleen lang op z'n buik slapen. Op z'n rug ook max een half uur en op z'n buik 3-6 uur. Snachts slaapt hij wel goed op z'n rug en durf ik hem niet op zn buik te slapen ivm risico's. Overdag controleer ik regelmatig of hij goed kan ademen

Herkenbaar!
Ons pruts deed ook moeilijk!
Sinds haar 10 weken slaapt ze in haar eigen bed en had volledige rust nodig..
Nu is ze 7 maand en heeft dit nog altijd nodig.. ze slaapt niet in het park of waar dan ook.. ze heeft echt haar bed en rust nodig.. als we weg zijn is het natuurlijk wel moeilijk maar dat nemen we er dan bij.
Ik ben ook vlug overgeschakeld op een fles zodat ik wist wat ze binnen kreeg.. dus afkolven en zo de fles geven.. hielp ook wel goed!
Osteopathie hebben we ook gedaan en heeft wel goed geholpen..

Herkenbaar!Ons pruts deed ook moeilijk!Sinds haar 10 weken slaapt ze in haar eigen bed en had volledige rust nodig..Nu is ze 7 maand en heeft dit nog altijd nodig.. ze slaapt niet in het park of waar dan ook.. ze heeft echt haar bed en rust nodig.. als we weg zijn is het natuurlijk wel moeilijk maar dat nemen we er dan bij.Ik ben ook vlug overgeschakeld op een fles zodat ik wist wat ze binnen kreeg.. dus afkolven en zo de fles geven.. hielp ook wel goed!Osteopathie hebben we ook gedaan en heeft wel goed geholpen..

Hoi Dientje, misschien is het boek van Aletha Solter, baby's weten wat ze willen, wel iets voor je. Ik vond het iig heel herkenbaar en ook veel nieuwe dingen. Gaat meer in op de behoeftes van baby's oa de behoefte om te huilen/ontladen in de veilige omgeving van moeders/vaders armen. 
Je probleem is herkenbaar, het kan je echt tot wanhoop drijven. 
Sterkte en kleine tip waar je nu vast niks aan hebt: alles is een fase!
Groeten, Mariska 

Terug
Bovenaan