Baby onverzadigbaar

Boterham bij ontbijt erbij? Of van de fles pap maken?

En avondeten 200 gram? Dat at mijn kleine vent (nu 8,5 maand) al snel. Hij is geen flesdrinker en ik moet moeite doen on er 400cc per dag in te krijgen. Daarentegen eet hij nu al week of 3 volgens dit schema:
Ochtend fles 210+7 (soms bijna helemaal
Op soms maar 150cx) + boterham met beleg
Na slaapje : 200 gram fruit
Middag: boterham met beleg + thee
Rond 2 uur fles 180+6. Wordt soms helemaal
Geweigerd en soms drinkt hij hem wel helemaal
Tussendoor: snack +thee (paar groentesticks, maisvingers, wortelsnacks of iets dergelijks. Maak een kleine monkey platter

Avondeten: 200 gram soms aangelengd met melk als hij overdag niet genoeg drinkt.
Toetje: yoghurt
Heeeel soms accepteert hij nog een flesje savonds.
 
Oh ik vind dit best meevallen! Onze zoon eet ook best veel in onze ogen, dit is nu zijn schema; ochtend een fles van 210,
Tussendoor grote pot fruit (of zelfgemaakt of een potje maar om en nabij 180 gram fruit)
Middag fles van 210/240
Tussendoor boterham met thee of water
Avond 200 gram groente/vlees/aardappel + toetje (yogolino)
Naar bed nog een fles van 240.

En tussendoor nog een hapje van wat wij eten, boterham korstje of maïs stengel.

Ik zou mij geen zorgen maken als ik jou was en lekker genoeg geven, het cb merkt wel op als die te groot is toch? :) en ze groeien enorm dus ja, dan heb je veel honger!
 
Ik vind het nog wel meevallen wat hij eet. Misschien kun je toch een extra flesje geven tussendoor? Wat ook goed vult: een paar lepels pap in zijn laatste flesje. Bijvoorbeeld speltpap.
Wat meer tussendoortjes geven kan ook, er zijn genoeg gezonde snacks voor baby's maar als je echt een hongerig kindje hebt zou ik gewoon een extra flesje aanbieden. Doe ik hier ook bij mij twee jongens?
 
Onze zoon, en dochter trouwens ook, leken ook onverzadigbaar. Met 8 maanden, ontbijt met fles melk (180+6) en soms nog een boterham, 10.00 uur een grote peer, banaan of potje fruit (200g). 's middags een boterham en weer een fles melk. En 's avonds warm (potje 12 maanden of 250g groenten/aardappel/vlees) en dan rond 19.00 nog een fles pap (180+6).
Nu zijn we een aantal maanden verder ,jaren voor mijn dochter, en eten ze nog zo veel. Mijn zoon zit op gemiddeld gewicht en onze dochter is te licht.
Als ze gevarieerd eten en lekker gaan lopen en buiten spelen hebben ze ook alle energie nodig.
 
https://www.oudersvannu.nl/forums/gebruiker/f58dd9e4dca28ba41e4f95e7da65da5c/

wat grappig wat je schrijft mijn baby word volgende week 12 maanden/ 1 jaar.
en die kreeg precies hetzelfde tot vorige maand nu s ochtends 1 1/2 tot 2 boterham en papfles  niet meer in de ochtend.  En soms yoghurt na avondeten en geen avondfles meer
maar huilt nog bij elke maaltijd dat het op is. Hij lijkt onverzadigd.
 
Terug
Bovenaan