Baby op buik laten slapen

<p>Onze kleine man wou overdags maar niet slapen (bijna 6 weken). Nu weet ik dat een babytje veel geborgenheid nodig heeft dus draag hem graag bij me. Maar af en toe kan dat niet, dus dan moet hij in zijn wiegje/kinderwagen. Ik werk echt met een ritme. Nu heb ik hem een paar middagen in de box met natuurlijk een oplettend oog op zijn buik gelegd en hij slaapt als een engeltje! We blijven er natuurlijk wel bij en letten erg goed op want het wordt wel afgeraden maarja als hij zo lekker en goed slaapt, een goed uitgeruste baby is ook belangrijk natuurlijk! Iemand hier ervaringen mee? De nachten zal ik nog niet zo goed aandurven, overigens kan hij al wel heel goed zijn nekje optillen!</p>
 
Mijn zoontje is 4 maanden. maar sinds een paar week slaapt hij ook op zijn buik. het is precies wat je zegt, hij slaapt echt heel rustig en lekker. betekend voor ons ook veel meer rust.
Vind het niet eng, hij is sterk genoeg. en ligt altijd met zn hoofdje opzij en met speen in zn mond. 
 
 
Wij hebben onze zoon vanaf 8 weken ook op zijn buik laten slapen. Hij kwam heel consequent om de 3 uur voor een voeding (BV) en probeerden hem wel elke keer op zijn rug te laten slapen, maar dat werkte echt niet. Eerst alleen overdag onder toeziend oog van ons (net als jullie doen), maar hij kon inderdaad ook al heel snel zijn hoofd goed optillen en naar de andere kant draaien. Dus op een gegeven moment zijn we hem ook in de nacht maar op zijn buik gaan leggen en vanaf toen hebben we echt heerlijke nachten gehad - op de sprongetjes en krampjes na af en toe, maar die horen er natuurlijk bij! Meneer is ondertussen 22 maanden oud en nog steeds een buikslaper, alleen als hij héél verkouden is slaapt hij op zijn rug. 
Zolang het goed voelt voor jou om hem overdag, onder toeziend oog natuurlijk, op zijn buik te laten liggen, dan zou ik dat gewoon doen! Als hij daar behoefte aan heeft en hij zijn hoofd goed kan optillen (want dat is wel echt een voorwaarde) dan heb jij ook meer rust. Blijf het wel in de gaten houden, maar voor ons was het een positieve ervaring!
 
Ik zou hem overdag onder toezicht lekker op z'n buik laten slapen. Slaap is zo belangrijk voor die kleintjes (en de ouders!). Je ziet dan vanzelf of hij z'n hoofdje in z'n slaap de andere kant op draait. Toen ik onze zoon dat zag doen, had ik genoeg vertrouwen om hem op z'n buik te laten slapen 's nachts. Hij was toen wel flink wat ouder, 6 maanden ofzo. 
 
Ja ik ga dit gewoon overdags lekker doen dan. Ben blij dat hij zijn rust krijgt want hij sliep echt heel slecht overdags met het gevolg een huilerig boos ventjes s'avonds. Nu hoop ik dat hij zo overdags lekker zijn rust kan pakken en zal goed op hem letten!
 
Je kunt een aerosleep topper op het matras neerleggen (of een goedkopere variant) en evt eenzelfde hoeslaken. Hier kunnen ze door ademen als ze per ongeluk met hun mond en neus in het matras terecht komen. 
 
Ons zoontje van 5 weken slaapt overdag ook alleen maar als hij op zijn buik ligt!
's Nachts vind ik het nog een beetje eng, ook al kan hij prima zijn hoofdje optillen. Nu ligt hij 's nachts in zo'n zijslaapkussen, werkt ook goed!
 
Terug
Bovenaan