baby op de kamer

Ik ben heel benieuwd wat jullie straks gaan doen als je kleintje geboren is: slaapt ie bij jullie op de slaapkamer de eerste tijd of niet?
Wij hebben een wiegje in onze slaapkamer voor de baby. Daar zal hij of zij de eerste tijd steeds inliggen. Ik maak wel het ledikantje op in de babykamer en na een paar weken ga ik het kindje daar overdag een paar uurtjes inleggen om te wennen. Ik vond het vorige keer heerlijk om de baby steeds zo dicht mogelijk bij me te hebben en Puck is na ongeveer een half jaar ook snachts op haar eigen kamertje gaan slapen.

Wat doen jullie?

Liefs,Marcia mv Puck en 34,4 w zwanger

Hoi Marcia,

Wij zullen in het begin het wiegje op onze slaapkamer zetten, maar naar een paar dagen/weken gaat de kleine naar zijn eigen kamer.
Ik weet nog goed. Naomi heeft 3 dagen bij ons op de slaapkamer geslapen. Ik werd wakker van ieder zuchtje. Zij was vrij snel gewend aan haar eigen kamer.

Gr. Corrie

Hoi dames,

tijdens mijn eerste zwangerschap was ik ervan overtuigd dat ik ons kleintje onmiddellijk op haar eigen kamertje ging leggen. Hier dacht ik na de geboorte echter helemaal anders over. Ons meisje heeft een half jaar bij ons op de kamer geslapen.
En na dat halve jaar op haar eigen kamertje en die overgang ging gewoon PERFECT!! hebben we NOOIT problemen mee gehad, zoveelte beter natuurlijk, want dat is uiteraart geen garantie.
Dit keer gaan we ons kleintje ook een aantal maanden bij ons op de kamer nemen (gedurende borstvoedingsperiode).

Spannend allemaal seg, vind het zo gek dat er straks weer een kleintje op ons kamer zal slapen. Vind het dan soms zo erg voor ons eerste. brrrr heb het er voor de moment nog behoorlijk moeilijk mee en kan er maar niet aan wennen.
Maar het zal heus wel loslopen!

Liefs,
van ons...

Hey,

Dit keer komt de baby bij ons op de slaapkamer slapen. Ik heb eindelijk een klein smal wiegje kunnen kopen die nog naast ons bed past. Het lijkt me wel erg handig ivm de borstvoeding die ik wil gaan proberen te geven. Na de kraamweek, dus als ik zelf meer beneden ben, zal de kleine smiddags gewoon (denk ik) in het normale ledikantje slapen op z'n eigen kamertje. Zo kan de kleine ook vast wennen aan zijn eigen kamertje. Destijds bij Kay werkte dit prima! Omdat Kay de eerste 2 weken snachts veel huilde, en wij dus enorm moe waren van het niet slapen, sliep Kay al erg snel op zijn eigen kamertje, dus ook s'nachts. Dus  we kijken het gewoon weer even aan.,.. Het is van te voren  toch nooit te zeggen.

Sommige baby's zijn erg gevoelig en worden van het minst of geringste wakker.. ook niet handig als je zelf naar bed gaat of als je even hoest de baby al begint te huilen,... Maar als het allemaal voorspoedig gaat slaapt de kleine straks in dit schattige wiegje...

(foto gejat van google hahaha, maar is wel t zelfde bedje)

Esmé mv Kay en ???

Wij willen t idd net zo doen als esmee, hebben op slaapkamertje een ledikantje en op onze kamer (die op zolder is) een wiegje, ook zo'n schattige, zo'n miniledikantje...

lfs mick

Feline heeft het eerste jaar bij ons op de kamer geslapen ( 2 kamer appartement) net na haar verjaardag zijn we verhuisd en toen is ze meteen op haar eigen kamer gaan slapen en dat ging meteen goed!
Nu hebben we een babykamer (nu nog in wording...) maar komt de baby eerst bij ons op de slaapkamer in een wiegje.
En als het niet goed gaat ligt hij snel genoeg op zijn eigen kamer

groetjes Maris

Hello,

Ons mannetje komt in principe - zolang als het goed gaat - bij ons op de kamer in een wiegje. Op zn kamertje staat het ledikantje. We zien wel voor hoe lan g hij bij ons slaapt, als het goed gaat mag het van mij best lang duren, maar niet te lang natuurlijk! Lijkt me namelijk erg handig met borstvoeding en aangezien wij een verdieping hoger slapen dan de babykamer is, lijkt me het gesjouw - met name in de eerste weken  - niet ideaal.

Groetjes Janneke
32 weken!

Hoi,

ik heb mijn wieg van vroeger op onze kamer, maar maak ook het ledikantje op in de babykamer. Mijn vriend werkt onregelmatig en slaapt zelf als hij uit de nacht komt, dus wij gaan wisselen, overdag babykamer, ;s nachts bij ons, tenzij het niet werkt dan altijd de babykamer, alleen met voeding lijkt het me praktischer.

groetjes!

Terug
Bovenaan