Baby op dieet?

Hoi

Vanmiddag bij cb geweest, onze zoon weegt 10 kilo bij 72cm (7,5mnd). Dat is wel wat aan de zware kant. Toch eet hij normaal denk ik:
7.00 fles Friso  2     200ml (incl.)
9.30 potje fruithap     6mnd
13.30 fles 200ml (incl)
17.00 groente potje
20.00 les 230ml en 2 el rijstebloem
Ik gaf af en toe een keer een liga, maar ik was daar al terughoudend mee.  
Hij ziet er stevig uit, maar niet echt vet of zo.
Ik moet nu maar halve potjes geven denk ik,  want verder weet ik niet waar ik op moet 'korten'??

Wat geven jullie?

Groeten
Karin      
 
Ga nou niet teveel op het CB af!!!!! Ze gaan uit van gemiddelde kindjes en als jullie bouw (als ouders) al stevig is (dat is een bouw, dat ligt niet aan het eten), zal je kindje ook eerder de breedte dan de lengte ingaan. Mijn oudste en middelste waren ook zo, op een gegeven moment gingen ze lopen en schoten de lengte in...... babyvet is weg!

Maak je nou niet te druk!!!! Ze hebben bij het CB altijd wel wat aan te merken!!! Geef gerust die liga, of ander babykoekje dat heeft hij namelijk ook nodig om te leren kauwen!!!!!!!!!!

Groetjes Nynke.
 
hoi,
rik woog met zes maand al 10 kg 600g en 69cm,
tim net gewogen (zesenhalve maand) 9080gram en 69,5cm
allebei  hele goeie eters en tot 4 maand bv op aanvraag,
rik is nu een meter  groot en weegt 16-17kg
ze lopen het er echt af,we zaten laatst video's te kyken en
je ziet de kilootjes verdwynen naarmate hy meer beweegt!
ik zou niet de koek weigeren want daarvan leren ze heel goed
stukjes eten en 'sturen' met hun armpjes om die lekkerny in
hun mond te krygen!!
groetjes
 
Hoi Karin,

Youri woog bij de laatste keer net zo zwaar bij een zelfde lengte.
Tegen mij werd wel gezegd dat hij boven het gemiddelde zat, maar niks over dat hij te zwaar zou zijn.
Ik geef hem ook precies hetzelfde als jij.
Alleen ben ik nu over aan het gaan op voeding met stukjes en dit vindt hij nog niet zo lekker en hier eet hij dus wel minder van.

Ik zou me ook niet te veel zorgen maken. Ze moeten nog gaan lopen en dan is dat babyvet er zo af. Je kunt zo'n kleintje toch niet op dieet zetten!

Succes!

Groetjes,
Maike
 
Hoi Karin,

Ga je zoontje alsjeblieft niet op dieet zetten. Als hij gaat lopen is het er zo af!
Mijn zoontje eet hetzelfde als jou zoontje zelfs nog wat meer melk en hij is ook 7.5 mnd. Toen hij 6 maand was woog hij 9870 en was 72 cm.
Volgens het cb hier was lengte en gewicht goed in overeenstemming en dat is het belangrijkste!

groetjes bianca
 
Hoi

Onze dochter  is dan 9 maand en 72 cm lang en zo goed als 10 kilo. Dit is een goed gewicht, iets boven het gemiddelde. Maar het woord zegt het al: gemiddelde. Het  is wat lengte en gewicht een goede combi. Mijn dochter is dan wel wat ouder maar dat maakt geen verschil.
En dat dieet waar je het over hebt: niet doen echt nergens voor nodig, je kindje wordt daar niet gezelliger van want dan krijgt het te weinig eten.
Inderdaad wat al eerder werd gezegd: niet teveel luisteren naar het consultatieburo.
 
He hallo,

Volg je eigen intuitie! Ik ben maandag met mn dochter (2 maanden) naar het cb geweest en zij zou te licht zijn. Ze zou meer melk moeten drinken. Ik vroeg aan haar hoe zij dacht dat ik dat voor elkaar zou krijgen. Als ze niet meer eet dan eet ze niet meer. Ze is een gezonde baby en ze behoort naar mijn idee gewoon tot de tengere kindjes(vader was ook zo) Dus als je kind er verder geen last van heeft en tevreden is zou ik me niet te veel zorgen maken. Geen kind is hetzelfde en jij kent je kind het beste!!!

veel succes ermee

Gr. Linda
 
Terug
Bovenaan