Hai inkyz,
Ik heb hier ook ervaring mee.
heb mijn peuter van nou bijna 3 ook bij mijn 1 jarige dreumes liggen.
Mijn dochter van 1 was zo 7 maanden toen ze samen op een kamer kwam met mijn andere dochter van toen 2,5.
Het was allemaal heel vreemd, maar het is een kwestie van doorzettenm.
De allereerste keer lag ik ze allerbei op bed.
Nou dat was gillen wie het hartst kon gillen, ze staken elkaar aan.
Mijn vriend zei: haal die oudste er maar uit en laat de kleinste maar lekker uithuilen, totdat ze in slaap is gevallen.
Nou na eindelijk een half uurtje was ze in slaap gevallen en Angel( de oudste) was in die tussen tijd zo moe geworden, dat die ook na een kwartiertje is slaap was gedompeld.
NU gaat het wat makkelijker, kinderen wennen aan elkaar.
Shannara, de jongste gaat eerder naar bed dan Angel, maar als angel naar bed komt( een uurtje later) is het welus zo dat Shannara nog steeds wakker is.
Ze zijn nu zo opelkaar ingesteld, dat ze een half uurtje samen wakker zijn en dat de 1 vanzelf in slaap valt.
Bij jou is natuurlijk een ( denk ik) makkelijk verhaal.
De baby is natuurlijk heel spannend voor je peuter en de eerste paar dagen zou ik haar/ hem eerder in bed stoppen, dan dat je de baby in bed stopt.
Of als dat niet gaat, probeer( kweenieh of je een campingbedje heb) de baby of je peuter in een andere kamer liggen.
het is natuurlijknog makkelijker dat je peueter slaapt en wakker word als het ochtend is en dat de baby ookwakker is.
Ik hoop dat je er wat aan heb, en anders zijn er vast hier nog wel mensen die andere reacties zullen hebben, waar je misschien wat aan heb.
Wens je een fijne zwangerschap en succes ermee.
liefs Nancejuh