baby op komst

Hoi,ik ben nu 25 weken zwanger en ontvang veel leuke reclame,info en nieuws briefen enzo.Maar vandaag kreeg ik een nieuwsbrief van baby op komst met fotos van een 24 weken oude baby waar ik naar van werd.Het leken wel fotos van een doodgeboren kindje.Wie weet wat dit voor een fotos zijn en waar ze vandaan komen?Groetjes van Nathalie.
 
Zijn waarschijnlijk foto's van Nilson. Die worden overal gebruikt. Prachtige foto's en iedereen vind ze super, maar het zijn inderdaad foto's van dode kindjes. Wel met toestemming van de ouders genomen, maar ik vind het persoonlijk nogal luguber.
 
Ik denk dat dit foto's zijn van een driedemensionele echo. De foto's zien er inderdaad raar uit, maar de film moet geweldig zijn. Je kunt dit op verschillende plaatsen laten doen, het is een pretecho, alleen zie je alles dan beter.
 
Ik ken deze nieuwsbrief niet, maar ik heb wel eens bij een site naar babyfoto's gekeken, baby vd maand ed. Daar werd ik toen ook ineens geconfronteerd met een foto waarvan ik zeer sterk vermoed dat het om een doodgeboren kindje gaat.
Vervelend dat ze dit niet van te voren aankondigen.
(maar dat doen ze op tv ook al niet. Gisterenavond sbs6 aan het kijken, 19.15u, met zoontje van ruimm 2,5 naast me, komt er een politiebericht met onaangekondigd een foto van een dode vrouw die gevonden was!! Belachelijk gewoon, ik wist niet hoe gauw ik weg moest kijken en mijn hand voor mijn zoontje's ogen moest houden.)

Je vroeg ook nog waar ze vandaan komen. Zelf ben ik via deze site abonnee geworden van een blad. Vanaf de week erna krijg ik de ene babyfolder na de ander. En dat terwijl mijn omgeving nog niet eens weet dat ik zwanger ben - dit doen we volgende week, na de echo-. Prompt werd de post ook verkeerd bezorgt en 's avonds door één van de buren bij ons in de bus gegooid. Leuk hoor!!! Straks weten hun het al terwijl onze ouders het nog niet eens weten.

Dus ja, wat ik eigenlijk met mijn lange verhaal wil zeggen, is dat je jezelf misschien ook wel via internet aangemeld hebt bij het één of ander en dat ze zo aan je adres kunnen komen.
Je hebt nu in iedergeval van mij antwoord, en voor mij een gelegenheid om ook eens mijn ei kwijt te kunnen hierover, dus BEDANKT.

liefs van Mosy
 
Wat een nare reacties om te lezen.Ik ben zelf een moeder van een doodgeboren kindje.Een moeder die het liefst alle foto s van haar 34 weken meid zou willen laten zien.Ik doe dat niet omdat heel veel mensen denken dat het eng en naar is.bij mijn dochtertje is dit niet zo.IK kan me voorstellen dat een kindje van 24 weken er anders uit kan zien.Denk wel goed bij je zelf na het kan gebeuren dat een kindje overlijd maar deze vrouwen zijn ook moeders met lege handen.
Probeer een met liefde en met een moedergevoel misschien zelf gevuld te kijken.

Dit briefje is niet aanvallend bedoeld maar een bewust wording.

groet rosa
 
Haha! Ja! Ik weet precies over welke foto's jij het hebt. Bereid je maar voor, want volgens mij krijg je in de volgende nieuwsbrief ook zo'n zelfde soort foto te zien. Ik vond het ook leguber en dacht ook aan een dood kind op sterk water. Snel weer vergeten dat beeld en lekker gaan genieten van je zwangerschap hoor meid!

Groetjes, Floor.
 
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook info opgevraagd van bijv. babywinkels. Slechts 3 catalogi maar mijn adres is doorgespeeld zonder mijn toestemming. Ik kreeg een miskraam maar wordt tot de dag van vandaag geconfronteerd hiermee. Het is niet leuk om door spaarbeleg gebeld te worden met felicitaties! Ze wisten zelfs de uitgerekende datum! Mijn advies is om te wachten met dingen aan te vragen tot na de eerste drie maanden en kijk goed uit met wat je aanvraagt of waar je je gegevens achterlaat. Voordat je het weet worden jou gegevens en die van je kindje doorgespeeld!
 
Hoi Rosa,

Tuurlijk is er alle begrip en respect naar de ouders toe van een overleden kindje. Dat is iets verschrikkelijks en je wenst het gewoon niemand toe.

Maar waar het in mijn eigen reactie omging, is dat je er ongevraagd/ niet gewaarschuwd, mee geconfronteerd word.
Je bereid je voor op een foto met een klein kindje, misschien zelfs wel lachend, en dan ineens zo'n foto te zien is heel erg confronterend.

Ik denk zelf dat ik heus wel zou kijken als er een site foto's staan met overleden kindjes, maar daar kan je dan wel zelf de keuze voor maken.
Een vriendin van mij heeft nog nooit een overleden iemand gezien, dat vind ze heel erg eng. Zeker voor zo'n iemand lijkt me zo'n foto toch even een shock.

Ik denk niet dat je weet wat het inhoudt om een overleden kindje te hebben, als je het niet zelf meegemaakt heb. Kan jouw reactie ook heel goed begrijpen, het was niet de bedoeling om mensen te kwetsen.

liefs Mosy

 
Terug
Bovenaan