Baby op vakantie, hoe?!

<p>hallo,</p><p>wij willen een vakantie boeken voor aankomende zomer. Onze zoon is dan 9/10 maanden. </p><p>Ik ben erg aan het twijfelen tussen vliegen of rijden. We gaan waarschijnlijk een vakantiehuisje huren maar moeten wel een en ander aan baby spul meenemen wat me in een vliegtuig vrij lastig lijkt. Hoe neem je een kinderwagen/maxicosi mee? Of laat je die thuis?</p><p>Aan de andere kant lijkt het me ook niet heel fijn om een hele dag te moeten rijden met een baby. Dat is toch ook niet gezond in die houding en zo?</p><p>Wie heeft ervaring en kan me tips geven? </p><p> </p>

Heb nog geen ervaring maar vrienden van ons zijn ook met hun kleine op vakantie geweest toen ze 9 maanden was. Ze zijn met de auto naar Spanje gegaan en hebben er 2 dagen over gedaan. Opzich kan je baby wel een tijdje in de maxi cosi maar je moet wel vaker pauze houden en je baby er dan even uithalen en mee spelen en hem lekker rond laten kruipen op een kleed op een grasveld. En als je ergens halverwege een hotelletje boekt dan ga je ook rustiger weg en blijf je zelf ook uitgeruster.  

http://www.autoreiswieg.nlHier kun je reisweigjes huren voor in de auto! Zo hoeft je kleintje niet zo lang te zitten en kan hij veilig liggend slapen. 

Wij gaan toevallig ook als ons zoontje 9 maanden is. We gaan vliegen. De kinderwagen en maxicosi laten we thuis. We nemen de draagzak en een buggy mee. En ook geen dure buggy want in het vliegtuig zijn ze niet heel zuinig met je spullen..  Verder nemen we poedervoeding mee. Tegen die tijd kijken wat hij nog meer eet en daar ook wat van meenemen.Ik wilde eerst niet ver weg maar onze schoonfamilie neemt ons mee. Meer dan 2 uur achter elkaar in de maxicosi is niet aan te raden..

We zijn met onze dochter naar Spanje gegaan. Ze was toen 7maandjes. Wij zijn met de auto gegaan en zijn in 1x door gereden.Ik vond het niet fijn dat ze zolang in de maxi cosi zat maar had het toen aan haar fysio gevraagd en die zei als ze niet dagelijks uren in de maxi zit kan het geen kwaad. Dan mag ze echt wel langer als 2u erin zitten. Wij hebben dus zeker 3u en soms langer gereden en daarna haar eruit gehaald om even te strekken zeg maar. Ondertussen is mijn dochter nu 4jaar oud en wij gaan dit ook zo doen volgend jaar met ons zoontje.

Hoi,Wij zijn afgelopen zomer met ons dochtertje (ze was toen 6 maanden) met het vliegtuig naar spanje gegaan.Je mag voor je kindje 10kg gratis ruimbagage meenemen. Wij hadden onze joolz wagen in een stokke prampack meegenomen. Deze gaat dan bij de speciale bagage. Ook hadden we de maxi cosi meegenomen omdat je je wagen gelijk inleverd bij het inchecken. De maxi cosi mocht mee tot aan de gate.het is ons op deze manier heel goed bevallen! 

Vliegen gaat makkelijk met een baby, wij hebben dat gedaan toen hij 7 weken, 7 maanden en 13 maanden was. Voor de kinderwagen hebben wij een koffer gekocht. Ideaal, want daar kan je ook extra spullen bij stoppen en zo blijft je kinderwagen ook onbeschadigd.De langste vlucht duurde 5,5 uur. Zorg dat je een fles klaar hebt als je de lucht in gaat. Het ligt ook aan het kind. Wij hebben tot nu toe het geluk gehad dat hij sliep.Succes!

Naar de landen waar je heen gaat worden ook kinderen geboren dus daar hebben ze ook alles. Je kan veel huren ter plaatse. Bv een maxi cosie bij de autoverhuur. Luiers, voeding ed meenemen voor de 1e dagen of week, ze hebben daar ook winkels. Een draagzak, rugdrager of een simpele buggy kan al genoeg zijn. Niet te moeilijk denken en gewoon doen. Zo staan wij erin iig... Als je met de auto gaat kan je hem volproppen...

Terug
Bovenaan