Baby opeens klaarwakker na nachtvoeding

Onze zoon van 3 maand sliep voordien mooi tot 5 a 6u. Soms waren er nachten dat er rond 2u nog een voeding was.
Dit ging altijd vlot , eten en zelfs nog aan de borst in slaap vallen.
Tot 2 nachten terug , werd hij wakker rond 4 a 5 u, gaf ik hem eten en is hij daarna klaarwakker.
Klaar om te spelen.
Wat kunnen we hier aan doen?

Misschien slaap(pro)regressie? Gebeurt dacht ik rond de 3 a 4 maanden.
Routine vasthouden, in donker eten geven, weinig tot niet babbelen met hem, echt het gevoel geven dat de nacht voor ‘slapen’ is, muziekje erbij? White noise of liedjes die hem kalmeren. Kan hij zelf in slaap vallen? Dan gewoon leggen in z’n wiegje, als hij zelfstandig in slaap kan vallen dan wordt hij vanzelf moe.

Ik heb dit geprobeerd maar hij begint te jammeren en dan lichtjes te huilen.
Hij kan zelfstandig in slaap vallen maar na een dutje is dit steeds moeilijker 

Ff doorbijten schat! Je gaf aan 2 nachten, ik denk dat hij een slaapregressie heeft dus je moet ‘m eigenlijk opnieuw aanleren zelf in slaap te vallen en dat de nacht echt voor slapen is. Probeer i.p.v white noise, womb noises op youtube. En daarvoor van die slaapliedjes of liedjes die babies zen maken.

Misschien ook iets meer eten geven in de nacht? Je borstmelk mengen met nutrilon (als je kolft natuurlijk).
Uhm, wat nog meer.. inbakeren ook geprobeerd?

Nacht nummer 3 .. 
moet ik hem dan echt laten huilen s nachts ?
ik ga volgende nacht gekolfde melk geven dan weet ik hoeveel hij alweer binnen heeft. Ik geef overdag altijd gekolft zo weet ik dat hij zeker genoeg heeft.
Ik baker hem meestal in met een puckababy maar nu met de hitte deed ik dat niet en dan sliep hij ook zijn uurtjes hoor.

Pff die hitte was ik echt vergeten ja, inbakeren is nu echt een no no, excuus!
Naja wat ik weet van slaapregressie is het ff een pittige periode waar je doorheen moet maar tegelijkertijd ook leren opnieuw zelfstandig in slaap vallen, want als je het nu niet doet gaat hij dit maanden aanhouden, in de meeste gevallen.

Muziekje, womb noise, sussen en dan als hij half slaperig is in z’n bed zetten en erbij zitten? Iets meer eten geven?
Ja gekolfde melk gemixed met kunstvoeding werkt heel goed. Is de kamer goed donker? En als hij huilt huilt ie echt lang? Of is het 5-10 minuten?

Och mama, ik leef met je mee hoor! Dus echt niet denken dat ik je de les wil lezen. Zit te bedenken wat kan werken of welke combinatie

Dutjes veranderen of verschuiven ..
ik ben soms blij dat hij zijn dutjes wilt doen want hij is bang wat te missen ?.
en kan soms dutjes doen van uren of soms echte powernaps. Maar hij doet ze wel op uur en stond.
Hij kan dus niet al huilend in slaap vallen , het is eerder wat zeuren dan echt huilen. Hij kan soms toch een klein half uurtje zeuren als het moet.
hij slaapt in een pik donkere kamer, nogsteeds in een nestje ( waar ik binnenkort van wil afstappen maar wil nu geen enorme veranderingen doen )
de white noise staat ook steeds aan.

Terug
Bovenaan