Baby opeens zuigen aan vingers

<p><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Hoi,</span><br style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Mijn zoontje van 10 maanden is opeens op zijn vingers aan het sabbelen en wisselt dit af met duimen. Hij doet dit heel de dag door.</span><br style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Tot 6 maanden heeft hij een speentje gehad, die hij zelf weigerde op een gegeven moment.</span></p><p><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Iemand tips om het zuigen op de vingers/duimen tegen te gaan. Ik zou het jammer vinden als hij hier aan gaat wennen, aangezien het lastig is om het af te leren.</span><br style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><br style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Groetjes Abi</span></p>

Lijkt me juist goed voor de mondmotoriek. Het zou ook kunnen komen door doorkomende tandjes maar baby’s sabbelen nou eenmaal graag op iets. Of dat nu handen zijn of speelgoed. Dat is juist goed voor de ontwikkeling en zou ik persoonlijk niet af gaan leren.

Hoi,
Lekker laten sabbelen zou ik zeggen. Hij zal er wel behoefte aan hebben. Misschien tandjes? Misschien blijft hij het niet doen en hoef je niks af te leren. Of speentje weer aanbieden?
Groetjes

Terug
Bovenaan