Baby overstuur bij naar bed gaan en 's nachts vaak wakker

<p>Hallo,</p><p>Ik heb 2 vraagjes:</p><p>Onze dochter van 6.5 maanden oud raakt bij het naar bed gaan altijd overstuur. Zodra ze merkt dat haar pyjama aan gaat, is het huilen geblazen en niks kan haar dan troosten. Ook tijdens de laatste fles is ze vaak heel onrustig, dan helpt het vaak wel om liedjes te gaan zingen zodat ze in ieder geval nog wat drinkt. Meestal geeft ze na de fles het verzet wel snel op en gaat ze rustig slapen. Maar kennelijk vindt ze het heel erg vervelend om naar bed te moeten: heeft iemand hier ervaring mee?</p><p>En daarnaast heeft ze ook altijd wel wat onrustig geslapen, zeker sinds ik weer aan het werk ben (begin januari). Dan komt ze wel een keer of 4 a 5 voor de speen. Het is een aantal weken geleden 1 week goed gegaan, dan sliep ze lekker door of kwam 1 keer voor de speen! Helemaal top en we zitten op de goede weg... dachten we.. Maar helaas werd het na deze week al snel weer steeds minder en sinds een paar dagen wordt ze 7 keer per nacht, elke 5 a 6 kwartier wakker voor haar speen! Hierdoor begint bij ons het vat wel een beetje leeg te raken: ze slaapt dan wel weer door maar zelf word je 7 keer gestoord tijdens je slaap. Overdag is ze gewoon blij en is er niks aan het handje, dus er lijkt niks dwars te zitten. Iemand die hier ervaring / tips bij heeft?</p><p>Bedankt alvast!</p><p>Groetjes Christa</p><p> </p>

Hi Christa,
je verhaal is enorm herkenbaar!
Het niet willen slapen, overstuur zijn, de onrust sinds je weer werkt.. Wij zijn hier ook zo’n beetje radeloos. Nu 2 x bij een osteopaat geweest. De eerste keer hielp het, maar na een week leek het wel ‘uitgewerkt’. Vandaag voor de tweede keer gegaan. We zullen zien wat de nacht ons brengt.
Wat denk ik verstandig is, is even langs de huisarts te gaan om medische oorzaken van het niet (willen/kunnen) slapen en de onrust. Zo kun je wat dingen uitsluiten.
Veel sterkte! Hoop dat het een fase is.. En dat het maar ware slaapmonsters mogen worden.

hoi dames 

ik herken heel erg goed jullie verhalen.
Ik heb met ons zoontje dit zelfde meegemaakt. 
ik heb bij het consultatie bureau dit aangekaart, en zij adviseerde mij een folder. ( die zij intern gebruiken) en ik moet zeggen het is niet de sleutel. maar wel een sleutel tot goed slaap gedrag. Nu 2 maanden later, slaapt ons mannetje van 0700 tot 0700 en vraagt hij alleen rond 2300 nog even om zijn speen , die is hij dan kwijt geraakt in bed.
Wat ons ook helpt is een slaaplampje. Een klein lampje voor in het stopcontact op de gang. We zetten de slaapkamer deur dan op een kier.. en dat geeft onze zoon voldoende rust, en ons ook. Het lampje dat wij hebben aangeschaft naar aanleiding van onze radeloosheid is te vinden op www.arebelstar.nl en op justamama.nl vind je er een blog van. Het Rebel slaaplampje noemen ze hem. 
Succes en hopelijk kunnen jullie er wat mee. 

Hoi Annemiek,

Wat stond er in de folder van het consultatiebureau dan?
Mij wordt nu geadviseerd om haar te laten huilen, omdat er lichamelijk niks mis is / lijkt en zij vermoeden dat het om aandacht gaat.. Heftig vind ik dit wel, kan haar heel moeilijk laten huilen.. :(

Terug
Bovenaan