Baby overvoeden moedermelk

<p>He allemaal! </p><p>Omdat mijn zoontje de borst weigert kolf ik nu al zijn flesjes. Als ik het rekensommetje erbij pak wat hij ongeveer per flesje zou drinken kom ik op 110 ml. Hij drinkt alleen 140 ml per flesje weg. Is er een grote kans dat ik hem overvoed? Overvoeden aan de borst kan niet, maar begrepen dat uit de fles overvoeden wel mogelijk is.</p><p>Is contact geweest met een lactatiekundige trouwens. Veel huid op huidcontact en dan gaat hij hopelijk weer aan de borst drinken.</p>
 
Lekker laten drinken als hij daar behoefte aan heeft! De samenstelling van moedermelk is ook beter aangepast op de behoefte van je kindje, dus een extra reden om soepel om te gaan met die sommetjes :)
 
De rekensommetjes zijn een richtlijn, sommige kindjes drinken meer, sommige minder. 


In principe kun je niet overvoeden met borstvoeding. Als je het uit de fles geeft kan het wel zo zijn dat het, omdat een fles makkelijker drinkt, te snel gaat en je kindje nog zuigbehoefte heeft in plaats van honger. Daarom is het belangrijk om het drinken uit de fles zo lastig mogelijk te maken. Dat doe je door therapeutisch te voeden. Kort gezegd betekent dat kleinste speen, kindje rechtop en fles horizontaal. Hier lees je er meer over. 
 
Bedankt allemaal! ( ben gerustgesteld nu haha)Hij drinkt lekker rustig uit zijn flesje, vaak 20 minuten. Heb de uitleg over therapeutisch voeden ook even doorgelezen, erg handig bedankt!
 
Terug
Bovenaan