Baby/peuterzwemmen

Na de zomervakantie gaan we beginnen....we gaan op zwemmen!!
Ik had er al veel zin in om nu te beginnen maar helaas moeten we nog wachten tot de vakantie voorbij is.
Zijn er meer die dit doen? Wie weet kunnen jullie mij vast extra blij maken met enthousiaste verhalen haha. Ik weet het we zijn niet zo jong begonnen maar dit lijkt me een leuke leeftijd dat zehet echt gaan beseffen. En daarnaast had ik eerder een vervoersprobleem toen ons mannetje nog niet op de fiets kon.
Nou ik hoor graag hoe het jullie bevalt...
Groetjes een enthousiaste mama :D

Hoihoi,

Wij zwemmen met Evy al vanaf dat ze een maand of 3/4 was. Ze vind het echt geweldig. Iedere zaterdagochtend trouw met papa in het zwembad.
Ze krijgen een half uur les en zijn al echt gericht bezig in het water. De juf maakt gebruik van allerlei attributen zoals emmertjes, kleine ringen, ballen en een grote mat.
De ring fungeert bijvoorbeeld als een stuur en met bal voetballen op het water is ook heel leuk.
Op de grote mat mogen ze lopen of kruipen en met papa/mama eronder door zwemmen.
en op het einde samen liedjes zingen en van de glijbaan.
Wij vinden het echt super en hopen Evy ook vrij te maken in het water zo.
Want schoolzwemmen is ook al niet meer zo gewoon tegenwoordig.

Heel veel plezier en hopelijk kunnen we na de zomer weer foto's plaatsen zodat we jou mannetje kunnen bewonderen in het water.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Klinkt goed!! En stoer ook dat de kleine meid met papa gaat zwemmen haha.
Heeft ze ook al een rijtje diploma's aan de muur pronken? Hier kun je sparen voor stickers op een diploma. Niet dat je er veel voor moet kunnen maar toch grappig :D

Hoihoi,

We gingen eerst om en om met haar zwemmen, daar ik om het weekend moet werken. Maar dat werd te verwarrend voor haar. Ik heb het niet zo, op onder water gaan en dat is voor haar natuurlijk niet zo handig.
Daarom dat papa iedere keer gaat. En het zijn bij ons meestal de papa's die met de kinderen in het water zijn.
Ze heeft 1 diploma nu; teddybeer brons. Dat was de makkelijkste, voor teddybeer zilver moeten ze straks echt wel wat dingen kunnen. Het zal dus ook wel even duren voor ze weer op mag. Nu nog 2 weken en dan is zomerstop. Zal wel even wennen zijn.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi - wij zwemmen sinds Celeste was 2 1/2 maand toen het mocht bij de Fluit in Leidschendam en Celeste vond het vanaf dag 1 erg leuk. Wij hadden daar geen diplomas of zo maar dedn veel in 1/2 uur de tijd en meestal begeleid door een bijpassende kinderliedje. Op die manier heb ik aardig wat nederlandse kinderliedjes geleerd ha ha. Kopje onder en springen van de kant doen ze meer of minder vanaf eerste dag. Helaas stopten de lessen in Denemarken al een paar weken na dat wij hier naartoe waren verhuisd maar wij gaan regelmatig met ons tweeen naar een zwembad hier. Wel een gedoe alleen te zijn. Iedereen hier moet onder de dousche gewassen worden voordat ze in zwemkleding ga en de kleine dus ook. Een ik kan mag niet de wagen me naar binnen te nemen - het is echt een uitdaging om mij zelf te douchen en omkleden maar de plezier dat Celeste heeft in het water is het allemaal dubbel en dwaars waard...

Mor 74

Ik ga zeker beginnen na de zomervakantie - in september beginnen ze weer hier. Ik moet alleen nog een keuze maken van de verschillende zwembaden - helaas zijn de meeste met chloorwater en niet warmer dan 29c dus afzien ha ha. Ik hoop wel dat ik ook wat deense kinderliedjes kan leren - het is best vreemd om alleen maar nederlandse liedjes te kunnen zingen....:-D
Wij hebben ook nog niet een huis gevonden dus weet nog niet waar wij straks gaan wonen.
Mor 74

Terug
Bovenaan