Baby pletten tijdens slaap?

Hoi meiden,

Misschien een rare vraag hoor, maar hoe slapen jullie? Ik slaap altijd op mn zij met mn ene been over het andere, dus al met al lig ik tot aan mijn navel op mijn buik. Af en toe begint de baby ineens hard te schoppen en lijkt het alsof ze wil dat ik anders ga liggen. Zou het kunnen zijn dat ik haar plet? Tis mijn eerste zwangerschap en heb geen flauw idee...

Lig er niet met een heel fijn gevoel meer bij de afgelopen dagen, misschien dat jullie dit nare gevoel weg kunnen nemen?

Liefs,

Samantha

Hoi Samantha,

Zo lag en lig ik ook nog erg vaak, alleen nu ik wat last van mijn onderrug krijg heeft iemand mij geadviseerd met een kussen tussen mijn benen te slapen. Zo kun je ook nog met je knie over je andere knie slapen maar lig je iets minder op je buik.

Succes!

Hoihoi,

Ik lig ook vaak zo, ik lig alleen gestrekt en met een kussen tegen mijn buik voor het omrollen. (op mijn buik heb ik nog nooit kunnen slapen.
Ik merk er niets van dat de baby dan onrustig wordt. Ik ben nu officieel 24 weken en de baby is ruim een week te groot, Dus als hij klem zou liggen dan denk ik wel dat hij het zou laten weten ;) volgens mij kan je je baby niet pletten ;)

Voor het geval dat je er bang voor bent, google het even. dan vindt je vast wel een of andere medische site waarop het antwoord van een arts staat :)

Ik lig ook altijd zo ik slaap met 2 dekens.
een krul ik op tussen mijn benen en druk ik lekker onder mijn buik.ben nu bijna 28 wk.

En het slapen gaat zo goed, als beebje druk wordt draai ik weer even bij.

Ik slaap/ sliep ook zo, ik leg nu een kussen een beetje onder m'n buik zodat ik niet verder op m'n buik kan liggen. Slaap wel minder goed en draai meer, maar heb nog niet echt het idee gehad dat ik de baby plet.

Ik ben een echte buikslaper en baal als een stekker dat ik dat niet meer kan. Ik slaap dan ook al heel lang met een voedingskussen langs mijn lijf op mijn linkerzij. onderste gedeelte ligt tussen mijn benen en de bovenkant knuffel ik om het maar zo te noemen. Toch merk ik dat ik vaak 's nachts wakker wordt op mijn rug en het kussen op de grond.
Pletten zul je het kind niet zo snel denk ik, maar dat het aangeeft met schoppen dat het wellicht wat meer ruimte wil lijkt me niet zo gek. Ik heb dat met aan het bureau zitten. Als ik te lang naar voren leun dan krijg ik een paar trappen 'mama recht op zitten' haha.

Terug
Bovenaan