Baby poep

Hoi hoi ,

Mijn baby van 7 weken oud heeft al 4 dagen niet gepoept! Nou krijgt ze nutrilon 1 en een extra half schepje nutrilon 1 bij haar fles omdat ze niet echt aankwam de eerste weken!

Wel deed ze altijd poepen! Kan dit kwaad dat ze nu al 4 dagen niet heeft gepoept?

#justasking #babypoep

Ik weet niet precies wat je met het halve schepje bedoelt, bedoel je dat je bijvoorbeeld 90cc water + 3 schepjes en dan daarbovenop nog een extra half schepje doet? Want dan kan het zijn dat de fles te dik wordt en je kleintje het niet goed kan verteren, is dat dan een advies van het CB? Ik zou dan eerder overstappen op nutrilon forte o.i.d., dus een voeding die wat meer calorieën bevat, dit in overleg met het CB.

Sterkte met je kleintje!

Mijn zoon heeft dit 'probleem' al vanaf zijn geboorte.
Wij gebruiken de nutrilon omneo en probiotica, ik zie nog steeds geen verschil. Ook hij poept 1 x in de 4/5 dagen.
Ik heb dit ook aan de huisarts voorgelegd, ze zeggen dat het echt per baby verschilt en dat het in principe geen kwaad kan zolang ze er zelf geen last van hebben!

Oke, dan is het wat duidelijker, en als zoiets op advies van een arts is, dan is dat gewoon medisch overdacht!
Maar de darmpjes van een klein kindje ontwikkelen zich vooral de eerste 12 weken het meest (als ik het me goed herinner) en daar kunnen wat moeilijkheden door ontstaan. Ons zoontje poepte ook wat lastig (door de nutrilon forte) en misschien speelt het halve extra schepje bij je dochter alsnog mee.
Ik legde mijn zoontje op een gegeven moment op zijn aankleedkussen en duwde zijn beentjes dan in "hurkstand", zodat zijn anus wat openstond en dan wachtte ik totdat hij op een gegeven moment ging poepen (of het niet meer fijn vond). Daardoor poepte hij op den duur netjes om de dag.
Het werd bij ons beter toen hij vast voedsel kreeg vanaf 4 maanden.
Lijkt je dochter ook pijn te hebben van obstipatie? Krampen, persen, veel scheetjes laten?

Terug
Bovenaan